Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska inte jobba mycket, jag tjänar för mycket pengar då och köper alldeles för mycket :cautious:

Gick lite bananas hos lokala mejeriet, bananas i delidisken på Kvantum och toppade det hela med att köpa typ 50g ramslök för 29,90 på Kvantum :arghh: :arghh:

Det betyder att jag just ätit äggröra (sista brunäggen från svärmor :love:) till middag med ramslök, prosciutto crudo, röd mangold samt machésallad, toppad med riven Himmelsraften :d :d

Jag har också hittat en ny grill jag vill ha :meh:

Jag ska inte jobba mycket, jag tjänar för mycket pengar då och köper alldeles för mycket :cautious:

Gick lite bananas hos lokala mejeriet, bananas i delidisken på Kvantum och toppade det hela med att köpa typ 50g ramslök för 29,90 på Kvantum :arghh: :arghh:

Det betyder att jag just ätit äggröra (sista brunäggen från svärmor :love:) till middag med ramslök, prosciutto crudo, röd mangold samt machésallad, toppad med riven Himmelsraften :d :d

Jag har också hittat en ny grill jag vill ha :meh:
Jag tycker att det låter toppen!

Vad min torkade ramslök kostade har jag förträngt.

Alltså, jag måste bara berätta om dagens bästa mathändelse. Det var när min trevliga brevbärare kom och lämnade ett paket till mig som ingen mindre än den fenomenala @Koltrast hade skickat och som var fyllt med RAMSLÖK! :love: jag är typ hur glad som helst och går och luktar på bladen konstant.

Dock tänkte jag att jag skulle försöka mig på att frysa lite inför senare användning - men eftersom trasten säkert är vilse i ramslökslandet så kan jag inte få några bra svar därifrån och tänkte därför rådfråga er som vet härinne. Hur gör jag? Förväller och sen fryser? Hackar och fryser? Fryser in dom det är? Eh hjälp typ?! :o :D

(resten av min matdag kan nog sammanfattas i tråkigt kaffe, yoghurt och frukt och lär fortsätta så pga möte ikväll så ingen tid att laga middag :down: Men saksamma, jag har RAMSLÖK hemma! :D )

Jag gjorde kryddsmör på ramslök och frös in, det funkar till det mesta tycker jag. Annars skulle jag hacka och frysa i kuber.

Hemma efter en dag på jobbet och en kväll på uppdrag i provinsen. Nybakat bröd mötte mig. Äter kvällsmacka.

Lunchen på studentutfodringen låter jag passera under tystnad.

Så, tråden, hur ska ni fira fredag? Jag har Prosecco i kylen, men sen vet jag inte mer.

Primörsäsongen är ännu inte riktigt här, men jag känner för mat med smak av vår. Nässlor, kirskål, ramslök?

Jobba tills ögonen blöder och äta något färdig ur frysen, allt för att jag ska få åka hem snart :D

Jag har ju iaf ramslök kvar att lägga på det färdiga från frysen så det får bli fredagspiffningen ;)

2f1dec7fad065161aa461bc224069221.jpg

Ett litet förslag om fantasin tryter och kylen är full av rester.

Jag gjorde sallad igår, på svarta bönor, rödlök, röd paprika, ingefära, vitlök, limejuice, fetaost och lite pocherad kyckling. Och något mer, tror jag, men det står still. Gott var det i alla fall.

Vet inte om matkassen denna vecka var tråkig, inte passade oss eller om vi inte ens gett den en chans för att vi är så less på allt vad matlagning heter.
Tror det kan bli bra ikväll dock, kalvfärsburgare låter faktiskt som nåt jag kan tänka mig att käka.
Men varför ska det vara ajvar i allting? :wtf:

Vad är det för grill?

Lokgrill på Rusta för 1495 kr (extrapris men enligt personal skulle det gälla i minst en månad och förmodligen hela säsongen). Särbo svetsare var imponerad av tjockleken på godset, det var betydligt mindre skramlig än min Landmann. Den hade dessutom större grillyta och större övergaller än min Landmann. Jag gick dit bara för att klämma lite på den för jag är grillnörd (särbon suckade lite) men när jag utropade: "Oj, godset verkar vara tjockt" kom han dit direkt :D Fick dessutom en trevlig pratstund med grillnörden i personalen (Rusta i Östersund) :up:

Visst, det är inte en Weber men jag chansar hellre på vad som verkar stabilt för 1495 kr än lägger det dubbla på något man vet kommer att rosta (alla grillar rostar, det ligger i tingens natur).

Edit: Grillporr
623514310101-ItemBig-636231355890000000.jpg

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka