Jag kom på att jag ju också ska ställa till med kalas, för att fira mig själv gubevars!
Det blir öppet hus på lördag mitt på dagen, så jag har tänkt fokusera på olika typer av söta och salta bakverk då folk kommer droppa in lite oregelbundet.
Jag har tänkt baka nån form av muffins, kanske med tosca på och nån typ av bär i, och så några små citronsmakande mördegskakor, chokladbollar till barnen, mackor på hemgjort bröd med god ost, skinka och grönsaker, en fejkvariant på larb (isbergsblad fyllda med kyckling, lime, fisksås, chili, vitlök, ingefära och schalottenlök och rostat ris), och så en matpaj av något slag. Men vad ska jag göra för paj? Gärna något vårigt men inte sparris då de inte är särskilt fina i vår lilla butik tyvärr (än). Har varit inne på matmuffins/omelett i muffinsformar, mest för att det är lite enklare att äta på stående fot, men har aldrig gjort det förr så jag upplever ett visst motstånd mot den idén. Jag var också ett tag inne på en sallad med tunnhyvlad lättförvälld blomkål, broccoli, fetaost och granatäpple, men det är ju lite svårt att äta med en hand..
Kort sagt, jag behöver er input! Det ska gärna gå att förbereda idag eller imorgon också.