Jag har haft en lätt surrealistisk matupplevelse idag.
Är i Belgien med sambon och efter att ha letat upp hotellet var det lite panik med mat. Så vi knatar ner och sätter oss på ett ställe som ser okej ut. Det var det inte
Dom hade typ lunch-meny eller något så vi körde på det.
Först ut var en slät grönsakssoppa, smakade typ grönsaksbuljong. Inte riktigt min grej så jag äter kanske hälften. Kyparen ser orolig ut och frågar om det inte är gott. Jag får hjärnsläpp och säger typ "njaee, det var väl okej". Kyparen ser assur ut och klampar iväg.
Vi väntar och väntar på rätt nummer två som för mig skulle vara grillad lax. Först kommer en gryta musslor in som ingen av oss har beställt samt sambons mat. Allt försvinner ut när vi påtalar detta, vi väntar och väntar på rätt mat. När den väl kommer är det lax stekt till oigenkännlighet med pommes och majonnäs till.
Efter att ha ätit upp så försöker vi desperat få kontakt med en av kyparna (totalt betjänas vi av tre olika) som vandrar omkring vid vårt bord men som ignorerar oss totalt (!!!). Iom de två första rätterna är vi inte så imponerade och har liksom väntat i typ en timme totalt, så vi frågar om vi kan få betala. Kyparen stirrar på oss och säger, riktigt syrligt, att vi minsann ska få efterrätt också. Här känns det ungefär som om han springer ut i köket och hämtar för att sen drämma ner tallrikarna framför oss. Så vi avrundade lunchen/middagen med en torr våffla dränkt i chokladsås och spraygrädde (vilket inte hjälpte torrheten).
Nu har jag gett upp efter en lång dag så vi har parkerat oss på hotellrummet och jag äter mango från närmsta snabbköp