Det finns ju lite olika sätt att praktisera LCHF varav man tagit upp det mest extrema här.
Mannen och jag åt LCHF för ett antal år sedan men då såg det ut ungefär såhär:
Frukost: omelett på 2 ägg stekt i smör, tomat
Lunch: kött, grönsaker (ej rotfrukter), sås
Middag: 1 macka gjord på mandelmjöl el liknande, smör, pålägg
(Inga lightprodukter)
Vi slutade äta godis och åt istället lite nötter eller en bit mörk choklad.
Upplägget gjorde att vikten sjönk en hel del. Anledningen var att vi åt mat som mättade mer och därför stoppade i oss färre kalorier.
Min man höll på att få en grym tid på Gbg-varvet det året (beräknades komma in 10min under personbästa) tyvärr tog han en energidryck på sista vätskekontrollen och magen sparkade bakut.
Framförallt för min man var detta sättet att äta optimalt då hans mage verkar vara lite känslig för gluten (inte allergisk dock). Maten blir dock lite begränsad och i längden tyckte vi det var tråkigt.
Mannen och jag åt LCHF för ett antal år sedan men då såg det ut ungefär såhär:
Frukost: omelett på 2 ägg stekt i smör, tomat
Lunch: kött, grönsaker (ej rotfrukter), sås
Middag: 1 macka gjord på mandelmjöl el liknande, smör, pålägg
(Inga lightprodukter)
Vi slutade äta godis och åt istället lite nötter eller en bit mörk choklad.
Upplägget gjorde att vikten sjönk en hel del. Anledningen var att vi åt mat som mättade mer och därför stoppade i oss färre kalorier.
Min man höll på att få en grym tid på Gbg-varvet det året (beräknades komma in 10min under personbästa) tyvärr tog han en energidryck på sista vätskekontrollen och magen sparkade bakut.
Framförallt för min man var detta sättet att äta optimalt då hans mage verkar vara lite känslig för gluten (inte allergisk dock). Maten blir dock lite begränsad och i längden tyckte vi det var tråkigt.