Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag testade att göra nån sorts pudding. Den hälsointresserade av mina söner tipsade om det. Han fick resten av fröna. Håller med du, jag. :D

:up: Jag tror inte de ens hade blivit goda om man slängt på någon form av sprit och då är det illa! Testade dock inte, jag håller inte på med alkoholmissbruk ;) :D

Jag är ju skittråkig men jag jag tror på balans i allt, inkl mat. Jag vet så väl vad som händer om man förlorar balansen vad gäller mat, åt båda hållen. Äter man allsidigt och håller ett extra öga på det som innebär en risk för en tror jag man kommer långt.

Absolut, men ibland vill jag ha en snabbfix vad gäller vikt och LCHF har jag hittills inte testat. Mer skeptisk mot det än pulver. Säkert ologiskt.
Men lagom är en bra devis, om än svår även den.

Absolut, men ibland vill jag ha en snabbfix vad gäller vikt och LCHF har jag hittills inte testat. Mer skeptisk mot det än pulver. Säkert ologiskt.
Men lagom är en bra devis, om än svår även den.

Jag tror helt klart att pulver är nyttigare i det långa loppet om man vill ha en kickstart på viktminskningen.

Särbon har ju testat LCHF och visst, nog gick han ner. Har han hållit det? Nej, han väger mer än vad jag sett honom göra. Gör det mig orolig? Ja, litegrann.

Jag har också sett andra i min närhet köra det och endast två stycken (ett par) lyckades hålla dieten och vikten. De tyckte själva att det egentligen är en vansinnig kost men för dem som var äldre och behövde ner snabbt funkade det. Dvs de visste att en diet inte skulle ha någon längre påverkan på dem pga deras ålder (70+ när de började, en av dem har gått bort).

Nejdå. :) Jag kan väl lika gärna kalla honom maken som pippin, tycker jag. Sen är jag ohjälpligt förtjust i uttrycket Maken efter boken med samma namn.

Kom på att jag ju inte KAN kalla honom pippin eftersom han inte är ringmärkt. :) Kallas väl fake news nu för tiden ...:crazy: p.s Detta är ju en mattråd så jag kan informera den intresserade läsekretsen att här gör vi det enkelt för oss i kväll med färska räkor och bubbelvin.

Kom på att jag ju inte KAN kalla honom pippin eftersom han inte är ringmärkt. :) Kallas väl fake news nu för tiden ...:crazy: p.s Detta är ju en mattråd så jag kan informera den intresserade läsekretsen att här gör vi det enkelt för oss i kväll med färska räkor och bubbelvin.

SAMBON alt SÄRBON? GULLESNUTT är lite långt att skriva :D

Här blir det också räkor (men Missia har dissat dem sedan vi kom hit, även de HUSSE skalat :cautious:) och det som är kvar av öringsrommen :d Dock intas det utan MAN, han är ledig till skillnad från mig :meh:

Hittade breasolan från Italien i kylen nu. Lite bortglömd. Ska toppa jordärtskocksoppan med några skivor! Hade jag inte känt mig krasslig hade det blivit vin också. Ska bädda ned mig med honungste och film istället.

Jodå. Finns olika typer av fjäderfän.

Apropå pippi, skulle man fylla dem från halsen eller gumpen? Gumpen va?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka