Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppar in här med en fråga då jag inte hittar någon annan lämplig tråd + tråden handlar om mat:

Kan jag frysa in soppa gjord på röda linser?

Började dagen med en högst tvivelaktig frukost - vad är det för fel på kall juice tex? Så resultatet, ljummen mjölk med choklasflingor, blaskigt kaffe och macka med smaklös ost och osaltat smör. Bäst var chokladcroissanten :up:
Det här med ljummen juice har jag också stött på i ett par länder, det känns jätteknäppt tycker jag! Sist jag var ute och reste fick jag försöka lära mig att be om att få juicen kall, annars fick man något rumsvarmt som inte alls smakade lika fräscht och gott som jag hade tänkt mig O_o

Dagen går i vårstädningens tecken (äntligen blir det förbaskade avloppet rensat!) och vi har därför ställt in oss på hämtmat ikväll som belöning. Indiskt, persiskt eller pizza, det är frågan... Återigen - jag är hälsan själv!

Aj då :crazy:

Närmaste staden för mig just nu (Ö-sund) har faktiskt flera riktigt bra restauranger fast givetvis envisas de flesta med att ha ren på menyn. Det är bara inte gott :meh:

Väldigt lokalt har vi en pizzeria. Där ska man äta om man vill ha matförgiftning. Bokstavligen.

Mejeriet tvärs över lägdan är givetvis väldigt trevligt. Det är sällan man bor bredvid ett av Sveriges bästa gårdsmejerier.

Ah, håller du till där omkring? :D Då kanske du känner till Jämtkrogen? I Bräcke? I reklamen beskriven som "Norrlands pärla" vilken kan ifrågasättas ganska starkt om man inte älskar snidade trädjur i naturlig storlek, djupa heltäckningsmattor från 70-talet och laxfilé på planka med hummersås. (Just hummer tror jag nog att det var ganska ont om i såsen om jag ska vara petig)

Ah, håller du till där omkring? :D Då kanske du känner till Jämtkrogen? I Bräcke? I reklamen beskriven som "Norrlands pärla" vilken kan ifrågasättas ganska starkt om man inte älskar snidade trädjur i naturlig storlek, djupa heltäckningsmattor från 70-talet och laxfilé på planka med hummersås. (Just hummer tror jag nog att det var ganska ont om i såsen om jag ska vara petig)

Känner till den men har aldrig varit där. Har sett bilder från den dock :p

Jag håller till i Myrviken tvärs över sjön från Ö-sund ;) Min närmaste granne är Oviken Ost :d

Idag har jag varit ute i skogen hela dagen och som den klena asfaltsblomma jag är är jag nu fullkomligt utmattad. Vi vandrade lite lagom-vilse och har tydligen gått två mil(enligt min kompis snajdiga klocka). Trots det hann vi både lunch och fika, men blev något senare hem än planerat, om man säger så.

Strax ska jag släpa mig ut i köket och laga middag: makrill i tomatsås på rågbröd(klass och stil, @mandalaki :D). Jag ska bara samla mig lite inför ansträngningen först och äta lite mer mörk choklad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka