Nej. Temat för resan var inte av kulinarisk art och det var ingen KONFERANGS. Snarare en EXPEDITION.Blev det palt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej. Temat för resan var inte av kulinarisk art och det var ingen KONFERANGS. Snarare en EXPEDITION.Blev det palt?
Nej. Temat för resan var inte av kulinarisk art och det var ingen KONFERANGS. Snarare en EXPEDITION.
Hoppar in här med en fråga då jag inte hittar någon annan lämplig tråd + tråden handlar om mat:
Kan jag frysa in soppa gjord på röda linser?
Hoppar in här med en fråga då jag inte hittar någon annan lämplig tråd + tråden handlar om mat:
Kan jag frysa in soppa gjord på röda linser?
Det här med ljummen juice har jag också stött på i ett par länder, det känns jätteknäppt tycker jag! Sist jag var ute och reste fick jag försöka lära mig att be om att få juicen kall, annars fick man något rumsvarmt som inte alls smakade lika fräscht och gott som jag hade tänkt migBörjade dagen med en högst tvivelaktig frukost - vad är det för fel på kall juice tex? Så resultatet, ljummen mjölk med choklasflingor, blaskigt kaffe och macka med smaklös ost och osaltat smör. Bäst var chokladcroissanten
Ja, gode tid. Det vet jag allt om. Bihustrun arbetar där. Utelunch är uteslutet, säger hen.Man får se det som personlighetsutveckling. Jag utvecklades i Trollhättan för två år sedan. Tämligen traumatiskt.
Ja, det gör jag faktiskt! Mat blir så tråkigt när det bara är kost.@Koltrast Du äter alltid så himla gott!
Aj då
Närmaste staden för mig just nu (Ö-sund) har faktiskt flera riktigt bra restauranger fast givetvis envisas de flesta med att ha ren på menyn. Det är bara inte gott
Väldigt lokalt har vi en pizzeria. Där ska man äta om man vill ha matförgiftning. Bokstavligen.
Mejeriet tvärs över lägdan är givetvis väldigt trevligt. Det är sällan man bor bredvid ett av Sveriges bästa gårdsmejerier.
Bra matdagChokladfrukost till frukost
Vegetarisk supersmaskig lasagne till middag!
Blir nog BnJ till kvällsmat om jag känner mig själv rätt
Ja, gode tid. Det vet jag allt om. Bihustrun arbetar där. Utelunch är uteslutet, säger hen.
Eller hur?! Räknar inte kalorier idagBra matdag
Ah, håller du till där omkring? Då kanske du känner till Jämtkrogen? I Bräcke? I reklamen beskriven som "Norrlands pärla" vilken kan ifrågasättas ganska starkt om man inte älskar snidade trädjur i naturlig storlek, djupa heltäckningsmattor från 70-talet och laxfilé på planka med hummersås. (Just hummer tror jag nog att det var ganska ont om i såsen om jag ska vara petig)
Kalorier schmalorier.Eller hur?! Räknar inte kalorier idag
Lägdan!! heart Jag måste hem igen i sommar.......Mejeriet tvärs över lägdan är givetvis väldigt trevligt. Det är sällan man bor bredvid ett av Sveriges bästa gårdsmejerier.