athena_arabians
Trådstartare
Jag har fått lite meze och lådvin. Trösterikt efter ett par ganska smaklösa dagar i norr.
Norr?
Betyder det Mälardalen? Gävle? Riktiga Norrland?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har fått lite meze och lådvin. Trösterikt efter ett par ganska smaklösa dagar i norr.
Norrbotten, kära du. Norrbotten.Norr?
Betyder det Mälardalen? Gävle? Riktiga Norrland?
Norrbotten, kära du. Norrbotten.
Riktiga Norrland Kulinariskt ett mörker fast många råvaror är fantastiska.
Varken mitt hotell eller det thaiställe som låg närmast där jag var idag, använde sig av de fantastiska råvarorna.
Jag har jobbat exakt hela tiden i Norrbotten. På ocentralt belägna platser. Och maten blev därefter.Aj då
Närmaste staden för mig just nu (Ö-sund) har faktiskt flera riktigt bra restauranger fast givetvis envisas de flesta med att ha ren på menyn. Det är bara inte gott
Väldigt lokalt har vi en pizzeria. Där ska man äta om man vill ha matförgiftning. Bokstavligen.
Mejeriet tvärs över lägdan är givetvis väldigt trevligt. Det är sällan man bor bredvid ett av Sveriges bästa gårdsmejerier.
Jag har jobbat exakt hela tiden i Norrbotten. På ocentralt belägna platser. Och maten blev därefter.
Men det var jag inställd på. Gårdagsmiddagen var dock sämre än befarat. Kryddningen av dagens thailunch var bättre än jag vågat hoppas på.
Kaffet genomgående uruselt.
Jag har jobbat exakt hela tiden i Norrbotten. På ocentralt belägna platser. Och maten blev därefter.
Men det var jag inställd på. Gårdagsmiddagen var dock sämre än befarat. Kryddningen av dagens thailunch var bättre än jag vågat hoppas på.
Kaffet genomgående uruselt.
Harmånger ligger väl i Hälsingland? Det är ju knappt Norrland. Jag har bott i Nordanstigs kommun.Thaimaten norr om Dalälven räddar våra somrar.
Ett ändå fantastiskt alternativ till de matställen man annars passerar i obygden. Harmånger har fantastisk thaimat!
Jag försöker förtvivlat förtränga hur man gör Heston Blumenthals chokladmousse på bara choklad och vatten (!) som jag såg på Masterchef Australia i veckan.
http://www.waitrose.com/home/tv/heston_blumenthal/heston-s-two-ingredientchocolatemousse.html
Jag försöker förtvivlat förtränga hur man gör Heston Blumenthals chokladmousse på bara choklad och vatten (!) som jag såg på Masterchef Australia i veckan.
http://www.waitrose.com/home/tv/heston_blumenthal/heston-s-two-ingredientchocolatemousse.html
Nej precis. Men han är ju kemikock och förklarade lite hastigt att det är emulgeringsmedlet och fettet som redan finns i chokladen som får moussen att tjockna när han vispar i isvattenbad. Supercoolt.Går det bra för dig?
Kul recept, det måste jag testa någon gång. Verkligen inte något man tror ska fungera.
Ja visst är det häftigt!Det där är ett sånt himla mindfuck.
Harmånger ligger väl i Hälsingland? Det är ju knappt Norrland. Jag har bott i Nordanstigs kommun.
Var brukar du äta norr om Piteå?
Det gjorde jag. Tappert.Åh, där får man nog ta vad som erbjuds
Det gjorde jag. Tappert.