Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varken mitt hotell eller det thaiställe som låg närmast där jag var idag, använde sig av de fantastiska råvarorna.

Aj då :crazy:

Närmaste staden för mig just nu (Ö-sund) har faktiskt flera riktigt bra restauranger fast givetvis envisas de flesta med att ha ren på menyn. Det är bara inte gott :meh:

Väldigt lokalt har vi en pizzeria. Där ska man äta om man vill ha matförgiftning. Bokstavligen.

Mejeriet tvärs över lägdan är givetvis väldigt trevligt. Det är sällan man bor bredvid ett av Sveriges bästa gårdsmejerier.

Aj då :crazy:

Närmaste staden för mig just nu (Ö-sund) har faktiskt flera riktigt bra restauranger fast givetvis envisas de flesta med att ha ren på menyn. Det är bara inte gott :meh:

Väldigt lokalt har vi en pizzeria. Där ska man äta om man vill ha matförgiftning. Bokstavligen.

Mejeriet tvärs över lägdan är givetvis väldigt trevligt. Det är sällan man bor bredvid ett av Sveriges bästa gårdsmejerier.
Jag har jobbat exakt hela tiden i Norrbotten. På ocentralt belägna platser. Och maten blev därefter.

Men det var jag inställd på. Gårdagsmiddagen var dock sämre än befarat. Kryddningen av dagens thailunch var bättre än jag vågat hoppas på.

Kaffet genomgående uruselt. :p

Jag har jobbat exakt hela tiden i Norrbotten. På ocentralt belägna platser. Och maten blev därefter.

Men det var jag inställd på. Gårdagsmiddagen var dock sämre än befarat. Kryddningen av dagens thailunch var bättre än jag vågat hoppas på.

Kaffet genomgående uruselt. :p

Thaimaten norr om Dalälven räddar våra somrar.
Ett ändå fantastiskt alternativ till de matställen man annars passerar i obygden. Harmånger har fantastisk thaimat!

Mycket bättre mat idag! Och inget farsartat heller, vilket iofs är lite tråkigt :D

Började dagen med en högst tvivelaktig frukost - vad är det för fel på kall juice tex? Så resultatet, ljummen mjölk med choklasflingor, blaskigt kaffe och macka med smaklös ost och osaltat smör. Bäst var chokladcroissanten :up:

Lunch/middag blev god spaghetti med tomatsås. Paprika och zucchini i såsen samt toppat med abnorma mängder persilja.

Hittade fint café som hade fantastisk cheesecake och väldigt god äpplejuice.

Medans sambon hinkade öl på bar så passade jag på att äta riktigt gott surdegsbröd och dricka lemonad. Den baren kunde tydligen både sin öl och sitt bröd :up:

Avslutade dagen med middag/kvällssnacks i form av vårrullar som vargelt okej.

20 000 steg senare är jag mör och tänker inte röra mig en meter till, så unnade mig riktigt god choklad med smör och havssalt i. Jag gillar ändå den belgiska chokladkulturen :up:

Apropå kulinarisk besvikelse var jag tvungen att boka oss på Clarion i Östersund en gång för middag, alla de bra ställena var fullbokade. De har ju Marcus Samuelssons koncept med lokala variationer.

Fy fan vilken besvikelse rent ut sagt. För det första så var det inget som man egentligen ville beställa och för det andra var det man fick in inte speciellt gott eller vällagat.

Går det bra för dig? ;) :D

Kul recept, det måste jag testa någon gång. Verkligen inte något man tror ska fungera.
Nej precis. Men han är ju kemikock och förklarade lite hastigt att det är emulgeringsmedlet och fettet som redan finns i chokladen som får moussen att tjockna när han vispar i isvattenbad. Supercoolt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka