Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lasagne med kycklingfärs och vitkålssallad.
Massor med sås, mozzarella och kryddor! Har fobi för smaklös och torr lasagne, så min är vad man skulle säga Rinnig och kladdig :D

Det som blir över blir lunch i helgen och matlådor till veckan. Älskar mat som blir mycket av liten ansträngning.

Känner till den men har aldrig varit där. Har sett bilder från den dock :p

Jag håller till i Myrviken tvärs över sjön från Ö-sund ;) Min närmaste granne är Oviken Ost :d

Jag har bott och arbetat i Östersund i min späda ungdom. Både på Östersunds-Posten och på en ridskola som torde ligga i närheten av var du bor. Minns inte vad den hette (det var lääänge sen) men de hade många shetlandsponnyer och jag trooor att ägaren hette Schröder eller något liknande?

Det enda jag minns i matväg från min tid i Östersund är en sorts chokladlinser som var väldigt billiga och därför ofta utgjorde min lunch. Och dels ett kafé där jag varje löning unnade mig en giffel med frön på och cheddarost och sallad. Gudomligt!:love:

Lasagne med kycklingfärs och vitkålssallad.
Massor med sås, mozzarella och kryddor! Har fobi för smaklös och torr lasagne, så min är vad man skulle säga Rinnig och kladdig :D

Det som blir över blir lunch i helgen och matlådor till veckan. Älskar mat som blir mycket av liten ansträngning.

Håller också på med nån sorts lasagne, eller kanske snarare korsning mellan lasagne och moussaka eftersom den innehåller mer aubergine än pasta. Sen testade jag balsamvinäger i köttfärssåsen efter tips från ... ??? ... någon här ... - och det blev grymt bra! Alltihop puttrar i ugnen nu och vi väntar ivrigt. :)

Jag har bott och arbetat i Östersund i min späda ungdom. Både på Östersunds-Posten och på en ridskola som torde ligga i närheten av var du bor. Minns inte vad den hette (det var lääänge sen) men de hade många shetlandsponnyer och jag trooor att ägaren hette Schröder eller något liknande?

Det enda jag minns i matväg från min tid i Östersund är en sorts chokladlinser som var väldigt billiga och därför ofta utgjorde min lunch. Och dels ett kafé där jag varje löning unnade mig en giffel med frön på och cheddarost och sallad. Gudomligt!:love:

Vad jag vet finns det ingen ridskola i närheten men jag har rätt dålig koll på läget hästmässigt. Ja, förutom grannens islänningar då :p Jag brukar unna mig en trippel chokladmousse på Törners konditori ibland, det är mjölkchokladmousse och vit chokladmousse med en ganache överst :d

ÖP är inte direkt en favorit, de tycker inte om oss/mig... :cautious:

Håller också på med nån sorts lasagne, eller kanske snarare korsning mellan lasagne och moussaka eftersom den innehåller mer aubergine än pasta. Sen testade jag balsamvinäger i köttfärssåsen efter tips från ... ??? ... någon här ... - och det blev grymt bra! Alltihop puttrar i ugnen nu och vi väntar ivrigt. :)

Vi var väl ett gäng som sjöng vinägerns lov :D

Jag fick en påse ostkrokar för länge sedan och jag tror att dom får stå för kvällsmaten tillsammans med bubbelvatten...
Åt en sen lunch som bestod av tacogratäng med en salig blandning grönsaker.

Min inspiration till matlagning är på nivå noll i väntan på avkomman. Jag tror det får bli spagetti och köttfärssås eller lasagne i morgon för då behöver jag inte handla.

Vad jag vet finns det ingen ridskola i närheten men jag har rätt dålig koll på läget hästmässigt. Ja, förutom grannens islänningar då :p Jag brukar unna mig en trippel chokladmousse på Törners konditori ibland, det är mjölkchokladmousse och vit chokladmousse med en ganache överst :d

ÖP är inte direkt en favorit, de tycker inte om oss/mig... :cautious:

Jag tar inget som helst ansvar för ÖP´s verksamhet. Ja förutom att en kompis och jag startade deras ungdomssidor. Vi lät våra dåvarande pojkvänner åka runt och testa alla grillkiosker i området för att betygsätta mos, korvar och hamburgare ... :D Jag och kompisen ägnade oss mer åt att intervjua Ebba Grön och Ulf Lundell. :)

Jag tar inget som helst ansvar för ÖP´s verksamhet. Ja förutom att en kompis och jag startade deras ungdomssidor. Vi lär våra dåvarande pojkvänner åka runt och testa alla grillkiosker i området för att betygsätta mos, korvar och hamburgare ... :D Jag och kompisen ägnade oss mer åt att intervjua Ebba Grön och Ulf Lundell. :)

:up: :rofl: :rofl:

Faktiskt! Vi har firat min mors 78-årsdag och ägnat oss åt att kollektivt avsky en av mina kusiner pga SKIT, så det slank ner några glas Chablis. Det gjorde det.

Kambodjansk hämtmat som kalasmiddag. MYCKET avspänd och informell tillställning.

Det förklarar din reaktion angående den spännande arkitekturen (eller bristen på den då).

Middagen lät väldigt trevlig :up:

Det förstår jag. Det skapar sammanhang att ha dem.

Ja, trots allt är sammanhang väldigt viktigt. Min släkt är liten vilket tyvärr gör det lättare att odla konflikter också. Jag har alltid trott att jag har dem i ryggen men fått omvärdera det flera gånger de senaste åren. Sorgligt men ingen tragik eller direkt överraskning.

Faktiskt! Vi har firat min mors 78-årsdag och ägnat oss åt att kollektivt avsky en av mina kusiner pga SKIT, så det slank ner några glas Chablis. Det gjorde det.

Kambodjansk hämtmat som kalasmiddag. MYCKET avspänd och informell tillställning.

Lät ju väldigt trevligt! :) Jag har också druckit några glas vin, men trodde inte att det hade någon större effekt tills nu när jag var en hårsmån från att rapportera ditt inlägg i stället för att gilla det ...:crazy:

Norrlands pärla var en upplevelse. Men en gång räcker. Däremot hittade vi på den jobbresan Jämtlands bryggeri i Pilgrimstad. Underbar öl. Köper fortfarande bara den. Finns 13 sorter, tror jag. Bara namnet "Bärnsten".:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka