Tittar in i ditt kök, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag ätit kanelbulle! De var från Patisseri David som är riktigt bra (särskilt på semlor!) och mycket goda. Fanns även ett fat med gluten/laktos-fria och vegan ;)

Jag hade önskat mig en lyxlunch av mina föräldrar, och det fick jag. Givet deras något krigstidsartade definition av lyx, förvisso, men ändå. Riktigt trevlig lunchbuffé på Tabla på Världskulturmuseet och en liten härlig pecannötkaka till kaffet. De erbjöd givetvis bullar, men de såg inte fullt så underbart hipstriga ut som de bullar jag föreställer mig att min partner ska köpa hem senare idag.

I min familj har samtliga män och jag det gemensamt att småbarn flörtar extremt mycket med oss. Det visade sig att i sällskap med min pappa bleknar dock min magnetiska dragningskraft på de små. Min pappa var intensivt betittad och stundtals omsvärmad av restauranggäster i åldersspannet 1-3 år. Mycket sött.

Kanelbullar ja! Vilken tur att ni sa det, jag har inte sett röken av några bullar idag. Får väl köpa mig en på hemvägen, baka tänker jag inte göra. Har dock inget fancy bageri i närområdet men Ica har Dahls bakverk, kanske har de något extra gott just idag. Eller så tar jag Pressbyrån. De har faktiskt väldigt trevliga bullar.

Sambon ska tydligen träna på att gräva ikväll. Jag är dålig på att anpassa mina planer så jag har ätit kanelbullar hela dagen och en skål gulasch. Vill ju ha rotfrukterna iaf så får göra till mig själv.

Skulle fått svärmor på besök idag och har därför planerat och grejat inför kvällens middag. Dock uteblev hon pga tågstrejk så vi fick äta finmiddag själva (osis liksom!)

Ugnsbakad torskrygg, hemodlad potatis, gräslöksolja, stekt savoykål och vitvinssås blev alltså dagens middag. Vi har gjort det förut och lär definitivt göra om det, det är verkligen så gott!

Sambon förslog att hans mamma skulle komma på besök oftare om det innebär roligare mat på vardagar pch mer städat hemma. Jag skrattade åt honom :D

Och jag är klippt slut. Ligger redan i sängen, det tar på krafterna att ha två BARN på besök. Minstingen var visst 2,5 år så mindes lite fel på åldern där. Mjölken gick åt! Två glas var. Vaniljsåsen gick knappt åt. Smulorna ovanpå blåbären gick åt. Och lasagnen blev jättegod. De hade med en flaska vin och hembakt surdegsbröd som vi skivade upp också, supergott. Minstingen var mest förtjust i sugar snapsen, pillade upp varje skida och åt ärtorna en och en :rofl:

Herregud. Anländer till håla där jag ska jobba i morgon. Tre matställen. Sunkig pizzeria 1, sunkig pizzeria 2 och sunkig kinakrog. Blev sväng in på ica mitt emot lilla hotellet i stället. Potatissallad, rostbiff, prinskorvar och körsbärstomater. Plus en rejäl påse smågodis. Nu mår jag precis som jag förtjänar. Dvs, inte bra. Försöker trösta mig med att jag skulle ha mått ännu sämre efter ett besök på sunkställe 1, 2 eller 3. Det hjälper inte så värst. :(

Herregud. Anländer till håla där jag ska jobba i morgon. Tre matställen. Sunkig pizzeria 1, sunkig pizzeria 2 och sunkig kinakrog. Blev sväng in på ica mitt emot lilla hotellet i stället. Potatissallad, rostbiff, prinskorvar och körsbärstomater. Plus en rejäl påse smågodis. Nu mår jag precis som jag förtjänar. Dvs, inte bra. Försöker trösta mig med att jag skulle ha mått ännu sämre efter ett besök på sunkställe 1, 2 eller 3. Det hjälper inte så värst. :(

Låter som typ Axvall:D
Åkte buss genom otaliga hålor i tonåren mellan hemmet och skolan, en käck resa på 7-8 mil (ville gå speciallinje).

Mår illa. Ska ta en macka till.

Och jag är klippt slut. Ligger redan i sängen, det tar på krafterna att ha två BARN på besök. Minstingen var visst 2,5 år så mindes lite fel på åldern där. Mjölken gick åt! Två glas var. Vaniljsåsen gick knappt åt. Smulorna ovanpå blåbären gick åt. Och lasagnen blev jättegod. De hade med en flaska vin och hembakt surdegsbröd som vi skivade upp också, supergott. Minstingen var mest förtjust i sugar snapsen, pillade upp varje skida och åt ärtorna en och en :rofl:
Jag räknade med att du är liberal nog och tillräckligt förtjust i mat för att tillåta barnen att enbart äta smulorna av smulpajen. :) (Min son brukade föreslå paj utan bär, med vaniljsås.)

Åh, sunkig kinamat som är så gott ibland! Mjöl, fett och glutamat. Ingen kines skulle fatta att den maten ska vara kinesisk, men åh!

Åh, sunkig kinamat som är så gott ibland! Mjöl, fett och glutamat. Ingen kines skulle fatta att den maten ska vara kinesisk, men åh!

Jag har aldrig uppskattat kinamat. Kan typ klämma en friterad banan med kolasås, men annars totalt ocharmig mat. Ma Po Tofu kan eventuellt funka, men är oftast för flottigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
28 736
  • Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 123
Senast: ullo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 752
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 749
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar