Tittar in i ditt kök, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit på frukostmöte på hotell idag men saknade mina overnight oats! På riktigt! Jag åt lite vaniljyoghurt blandat med "hemgjord" bäryoghurt - ska vi slå vad om att de inte syrat yoghurten själva? Nä just det. Lite kallskuret, keso och någon skiva ost samt lite färsk ananas också. Har fastnat i davossekten.

Till lunch idag har jag och en kollega planerat att gå ut och äta raggmunk - det är bestämt sedan förra veckan ;)

Tinar ett kycklingbröst i kylen hemma till middag ikväll. Är sugen på nudlar av något slag...

Funderar på att köpa en smörgåsgrill, just nu för trött och stressad för att laga mat så det blir mest chips och kakor och lite godis (yay som diabetiker :nailbiting:) så funderar jag på att köra grillade smörgåsar istället, ingen disk eller matlagning, och lite mer nyttigt.

Någon som har erfarenhet, blir man dödstrött på den efter några dagar? Bästa recept på mackor - nej, skinka, ananas och tomater gillas inte! :meh:
Getost och honung. Brukar äta det med sallad till.

Avokado, pesto, soltorkade tomater, spenat och mozzarella är min bästa toast. Ibland med kyckling eller om huset har något annat att erbjuda :D

Låter fantastiskt gott, men jag kan nog inte leva på det ;) + att jag älska avokado men eftersom jag försöker handla en eller två gånger i veckan så hinner dom alltid ruttna om jag inte tar dem den timmen de efter de mognar och innan de ruttnar :meh:

@VLMF Låter smaskens :d men mindre bra ang behov av att diska :down:

Men jag efterlyser också andra recept för att få lite omväxling, pesto, ost, tomater är otroligt gott men inget man kan leva på i längden.

Andra saker att ha i @MJLee
Lax, pepparrrot och färskost
Kyckling, creme fraiche, curry och lök
Kyckling, creme fraiche, örter och paprika
Rostbiff med färskost och pepparrot. Smörgpsgurka och typ remouladsås till
Paprika, zucchini, röd pesto eller spenatoest
Rödbetor, chevre, ruccola och valnötter sant lite honung.

Jag torkar oftast bara ur min smörgåsgrill med fuktigt hushållspapper och sen torrt hushållspapper efter användning om inget extremt hänt. :)

Låter fantastiskt gott, men jag kan nog inte leva på det ;) + att jag älska avokado men eftersom jag försöker handla en eller två gånger i veckan så hinner dom alltid ruttna om jag inte tar dem den timmen de efter de mognar och innan de ruttnar :meh:

@VLMF Låter smaskens :d men mindre bra ang behov av att diska :down:

Men jag efterlyser också andra recept för att få lite omväxling, pesto, ost, tomater är otroligt gott men inget man kan leva på i längden.

Salami, tapenade och ost?
Getost (rödlök) och fikon?

Alltså jag tror att jag är lättroad. Jag åt en sådan här till lunch:
2529.jpg

Blev löjligt överförtjust över faktumet att förpackningen piper när den är klar. Trodde det var syftningsfel på förpackningen, men det är SANT! Pipande mat! :D

Låter mmm, men jag är egentligen inte så där jätteförtjust i ost, och det verkar som 90% av alla recept innehåll ost av något slag. :cautious:
Det är ju för att du ska ha något klet som håller ihop det hela ;)

Men vi gör ibland pizza med hummus här hemma. Kanske kan fungera på varm macka med?

Låter mmm, men jag är egentligen inte så där jätteförtjust i ost, och det verkar som 90% av alla recept innehåll ost av något slag. :cautious:
Jag tycker det blir gott utan ost och med bara tomat och kryddor (och ev. andra grönsaker). Typ tomatskivor, olja och dijonsenap. Tomaten ger lite lagom "kladd".

@MJLee det finns ju många goda röror du kan kleta i också för att få lite krämig/såsig känsla utan just ost. Sevan har goda röror och varianter på hommous om du inte vill göra egna. Annars gör du en laddning av ärtpesto med pinjenötter i, hommous, paprikröra/ajvarellr liknande och har i kylen, de håller ca en vecka.

Det stod en påse Pågens kanelgifflar på bordet vid lunchen så jag tog en sådan till lunch-efterrätt för att liksom värma upp inför eftermiddagsbullen :rofl: Ganska ovärd dock när jag läser om @Hyacinth s perfekta bullar!

Det stod en påse Pågens kanelgifflar på bordet vid lunchen så jag tog en sådan till lunch-efterrätt för att liksom värma upp inför eftermiddagsbullen :rofl: Ganska ovärd dock när jag läser om @Hyacinth s perfekta bullar!

Alltså, de är magiska. Fyllningen bildar en botten av typ knäck med kardemumma, och det är nästan lite wienerbröd över toppen. Bageri Petrus vid Mariatorget, helt fantastiskt bröd och bakverk.,

Ahmen sluta! :arghh:
Tydligen hade denna arbetsplats för två år sedan, kanelbullar från ett glutenfritt och sockerfritt bageri. De hade varit torra, hårda och smakat ingenting. Sedan dess är det vanliga bullar (men vi har några veganer och allergiker och de får givetvis andra bullar). Är glad att jag inte jobbade här då, hade nog gått hem för dagen i besvikelse :p

(Bara för att förtydliga - jag menar inte att alla bakverk som är sockerfria och glutenfria inte är goda men dessa hade tydligen inte varit av den kalibern)

Ahmen sluta! :arghh:
Tydligen hade denna arbetsplats för två år sedan, kanelbullar från ett glutenfritt och sockerfritt bageri. De hade varit torra, hårda och smakat ingenting. Sedan dess är det vanliga bullar (men vi har några veganer och allergiker och de får givetvis andra bullar). Är glad att jag inte jobbade här då, hade nog gått hem för dagen i besvikelse :p

(Bara för att förtydliga - jag menar inte att alla bakverk som är sockerfria och glutenfria inte är goda men dessa hade tydligen inte varit av den kalibern)

Fast typ så är det ju:D både gluten- och sockerfritt, what's to love?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
28 736
  • Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 124
Senast: ullo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 752
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 749
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar