Tittar in i ditt kök, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gårdagens lunch varav det slaget att jag måste berätta om den för den var så extremt vilseledande. Köpte Pastassallad på Falsterbo och får då pasta som är dränkt i pesto, typ tre halverade tomater, fem små minimozzarellor och några skivor lufttorkad skinka. Men VART ÄR MIN SALLAD?! Inte ett enda blad liksom. Det var förvisso gott men ja, kanske inte vad jag skulle kalla en pastasallad.

Gårdagens lunch varav det slaget att jag måste berätta om den för den var så extremt vilseledande. Köpte Pastassallad på Falsterbo och får då pasta som är dränkt i pesto, typ tre halverade tomater, fem små minimozzarellor och några skivor lufttorkad skinka. Men VART ÄR MIN SALLAD?! Inte ett enda blad liksom. Det var förvisso gott men ja, kanske inte vad jag skulle kalla en pastasallad.
Falsterbo är enligt min mening ett rövhål när det gäller mat. Något av en tradition inom ridsportens evenemang. (Tyvärr är inte heller näringsställena i orten Falsterbo något att skriva hem om.)

Falsterbo är enligt min mening ett rövhål när det gäller mat. Något av en tradition inom ridsportens evenemang. (Tyvärr är inte heller näringsställena i orten Falsterbo något att skriva hem om.)
Jag tyckte ändå att det var ett imponerande utbud i jämförelse med GHS samt att jag uppskattade tydligheten när varje mat hade sitt eget tält med en stor överskrift över tältet typ "grillat", "bakad potatis" "våfflor" etc.

Jag tyckte ändå att det var ett imponerande utbud i jämförelse med GHS samt att jag uppskattade tydligheten när varje mat hade sitt eget tält med en stor överskrift över tältet typ "grillat", "bakad potatis" "våfflor" etc.
Ja herregud. Jag brukar köpa räkmacka i Feskekörka som jag tar med mig till Scandinavium. Fattar inte hur vår ÖVERKLASSPORT kan ha så usel matkultur!

Ja herregud. Jag brukar köpa räkmacka i Feskekörka som jag tar med mig till Scandinavium. Fattar inte hur vår ÖVERKLASSPORT kan ha så usel matkultur!
Jag håller mig oftast till fruktdisken på Fokus samt går ut för att äta på någon restaurang i närområdet. Det är verkligen matmisär inne på mässan! :down:

Hos mig är det dock en bra matdag. Sallad (med salladsblad faktiskt :D), linser, ugnsrostade tomater med vitlök och timjan, fetaost, dijon- och honungsdressing samt väldigt knapriga krutonger av dinkelbröd som skulle kasseras (de jäste inte och blev mest som gröt så väldigt misslyckade som bröd, betydligt bättre som krutonger :D :up: ).

Jag är i Ystad över helgen, ligger just nu och lyssnar på regnet samt väntar på att frukosten ska öppna :)

Silltallrik till lunch igår och på kvällen laxburgare från rökeriet, alltså massor av varmrökt lax och sallad och fräsch sås i gott bröd. Smart idé!

Jag har haft mina föräldrar på besök i helgen. De hade med massa körsbär från trädgården, kakor, bullar, mer älg osv så nu är min frys fullare än nånsin. TYPISKT i-landsproblem.

Mina föräldrars stora nöje när de är här är att gå på grönsakshandeln på Möllan. Så det gjorde vi, och handlade alldeles för mycket. De köpte bland annat massa lime och kanonstora fina granatäpplen att ta med hem. Igår tog jag med dem till Hörte brygga för golunch, lika trevligt som sist. På eftermiddagen krävde min kära mor att få följa med till stället där jag plockat jordärtskockor och ramslök! Hon hade med en liten trädgårdsspade för att gräva upp ett par plantor och försöka plantera vid vår sommarstuga... Förstår ni var jag fått mina samlargener ifrån? :rofl::laugh: Hoppas de tar sig. Hon fick några av de jag skördade i våras också, för de har börjat grodda sig i grönsakslådan så jag tror nästan mer på dem än på de hon grävde upp. Jordärtskocksstället var förövrigt en djungel, skockorna var enorma! Lika höga som jag. Kommer nog vara supervackert när de blommar.

På kvällen lagade vi mat hemma (älggryta) med potatis, vaxbönor, sallad och ugnsrostade minipaprikor, allt från Möllan. Barolo till och blåbärspaj med bär från stugan till efterrätt.

Är också nyfiken på om @Diskurs fick någon kolgrillad kanin igår? Och om Nina Persson skymtades, för hon var också där igårkväll (hej stalker-VLMF, Nina P är min idol).

Här blir det helstekt högrev med ugnsrostade grönsaker och rotfrukter. Zucchini, lök, vitlök, palsternacka, kålrot, morot och rödbetor. Gräddsås till det.

Det luktar gudomligt!

Är också nyfiken på om @Diskurs fick någon kolgrillad kanin igår? Och om Nina Persson skymtades, för hon var också där igårkväll (hej stalker-VLMF, Nina P är min idol).
Nej! Det blev ingen kanin! Min kompis försökte boka bord i måndags och då var det fullt... Vi var på BAR på Erik Dahlbergsgatan istället. Var där en gång förut för ca 1,5 år sedan och tyckte det var super, men nu var det sämre, främst för att man fick väldigt lite mat . Huvudrätten var som en normal förrätt.

Sen var vi på Bastard och tog en ostbricka i baren. Frågade om kaninen men den var slut. Ingen Nina Persson i sikte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
28 735
  • Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 122
Senast: ullo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 752
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 749
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar