Igår åt jag middag på en student med delikatesser, kallskuret och ost. Det var över förväntan.
Idag är det dags för bröllop. Med smörgåstårta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det låter fantastiskt! Klass och finess rakt igenom.I mitt kök överträffas ständigt de kulinariska höjderna. I går åt BARNET och jag blodpudding; hon åt med lingonsylt och jag med smörstekta äppelskivor. Middagen tog sambon och hans kompis hem från pizzerian (där det var sjuk kö), och det var de största kebabtallrikar som vi någonsin fått därifrån. Onödigt mycket pommes frites.
Just nu står min och BARNETS lunch i ugnen: fiskpinnar. Till det stuvad spenat från frysen som jag omsorgsfullt värmt i kastrull på spisen, och finriven morot, som BARNET i detta nu smaskar på tillsammans med en rejäl klick majonnäs.
Men smörgåstårta på bröllop!?Igår åt jag middag på en student med delikatesser, kallskuret och ost. Det var över förväntan.
Det var gudomligt gott!Det låter fantastiskt! Klass och finess rakt igenom.
Stuvad spenat var den enda grönsak jag accepterade som barn. Nu var det länge sedan jag åt det, men jag äter mängder av spenat ändå.Det var gudomligt gott!
(Fast sanningen att säga tycker jag ju faktiskt om både blodpudding, fiskpinnar/torskpanetter och frysens stuvade spenat, och kan äta det även om inga barn finns att skylla på. )
Behöver någon form av hjälp... Har bestämt mig för att ha inflyttningsfest i mitt nya hus på fredag. Behöver då bjuda på något ätbart och tänker mig nog egentligen någon form av vegetarisk buffé (vegetarisk för att jag tycker att det är gott och för att jag tycker om att jävlas med köttpotatisochbrunsås-människorna ). Frågan är vad jag ska göra, kan man säga. Det är ju bra om rätt mycket går att göra i förväg (gärna samtidigt som jag bär möbler, packar upp och tapetserar ). Och om det är gott, såklart. Fast det är väl rätt självklart. Till sådär cirka 20ish personer.
Om andra förslag finnes mottages de med tacksamhet
Kan man fråga om mattips här? Ville inte skapa en egen tråd
Vill tillaga torskrygg resp lax (inte samtidigt men är de två grejena jag velat kunna) i ugnen i nån trevlig goja. Frysta portionsbitar från Ica. Jag behöver dock mängder eller åtm et namn så jag kan googla på recept. Alltså jag kan laga korvstroganoff o följer receptet slaviskt, den nivån ni vet...
Men smörgåstårta på bröllop!?
Då är det inte direkt någon fest då, utan mer som en mottagning på dagen?
@jarakamandan, att ha vegetariskt för att provocera köttpotatisochbrunsås-människorna tycker jag är en fantastisk anledning. Funderar på något liknande till dotterns treårsdag i november.
Mitt tips är tofubollar! Gott, enkelt och kan göras i förväg. Snåla inte med saltet bara - det råkade jag göra andra gången vi gjorde dem och det blev inte lika bra. Vi har ätit dem med bara en matig sallad, men i dag tänkte vi även ha hummus och bröd till.