Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inga bilder. Misär.

Funderar på att bomba med bilder på kalvsylta om jag inte får se bilderna.
Hörru du, lär dig tagga va?:rage:

Och till övriga berörda(som jag inte taggar:angel:): Jag vet inte hur jag ska få in bilderna! Försökte skapa konto på Photobucket, men lyckades inte få över mina bilder dit. De ligger i molnet på mitt Google-konto och jag förstår inte ett yota av hur de kan ha varit synliga först och sen försvunnit.

Färsk pasta med citronzest och svartpeppar, kokt sparris, stekt spenat med vitlök, tomater hastigt stekta i olivolja och med en skvätt balsamvinäger på, samt riven parmesan som partner burit hem från Italien. Helt ok, faktiskt. Till dessert halverade jordgubbar med lite socker och en skvätt rött vin på.

Färsk pasta med citronzest och svartpeppar, kokt sparris, stekt spenat med vitlök, tomater hastigt stekta i olivolja och med en skvätt balsamvinäger på, samt riven parmesan som partner burit hem från Italien. Helt ok, faktiskt. Till dessert halverade jordgubbar med lite socker och en skvätt rött vin på.
Vadå ok, faktiskt; det låter prima! Citronzest, sparris och svartpeppa med parmesan måste nå högre än okej:d

Senast ändrad:
Sen middag idag, inkokt lax (tack @Killaloe :up: ), kall dillsås och pastasallad. När jag letade i frysen efter laxen fick jag en mindre trevlig överraskning, en sprängd cavaflaska från i helgen och bubbelslush över älgpaketen :rofl:
Kul att det blev inokt lax! Låter som en mycket trevlig kombination dessutom!

Och alltså, om du varit lite förutseende hade du låtit flaskans innehåll hamna i en låda istället - så hade du haft efterrätt :D :up:

Ingen mat idag, men glass vid älven med utsikt över hamninloppet. Ibland är Göteborg fint och mina arbetsdagar lite enklare än andra :D

@Koltrast
Ladda ner bilderna från molnet på datorn, ladda upp dem på typ imgur (behövs inget konto) och lägg in länken här. Klart! :D

Kul att det blev inokt lax! Låter som en mycket trevlig kombination dessutom!

Och alltså, om du varit lite förutseende hade du låtit flaskans innehåll hamna i en låda istället - så hade du haft efterrätt :D :up:

Ja det föll väl i skafferi-temat efter de helgens alla utsvävningar!

Åååh hade ändå inte vågat smaka, det var verkligen glassplitter överallt. Skar upp fingret under städningen :down:

Glassmiddag med utsikt låter prima :love:

Men hur kan kan man kan komma på tanken? Om man nu ska ha förlagor från köttvärlden, kan man inte ha GODA sådana? Vad var den gjord på?
Den yngre generationen genomgick en vegan fas.

Jag har ingen aning om vad den var gjord på. Jag köpte den i en plastförpackning i kylen för vegant låtsaskött som finns i min närmaste livsmedelsbutik.

Nu hör det ju till saken att även vanlig sylta är jätteäckligt, så det hade ju varit direkt konstigt om det vegana alternativet hade smakat gott.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka