Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vegetarisk moussaka med röda linser. Helt okej men blev lite substanslös. Funderar på att göra om det men byta ut linserna till annan lite tuggigare sort samt riva ner morötter eller något (?) för att få lite mer tuggmotstånd. Var dessutom lat/trött så köpte färdigt bechamelsås eftersom jag avskyr att göra egen och inte var i skick för att ta den konflikten :o :D

Indiska mungbönsgrytan till middag. Chutneyn var slut men rörde ner en sked rabarber-ingefäramarmelad som jag kokade för två helger sedan, blev urgott :angel: Sallad på tomat, gurka, basilika och balsamico. Liten smörgås till.

Lunch blev Kycklingsallad med majs, oliver, tomat, gurka, spenat, salladsost, sockerärtor och grillad kyckling. Mycket gott.

Middag en bestod av färskpotatis, stekt torskrygg, kokt broccoli & grön sparris, samt örtsmör. Gööött!

Upp som en sol ner som en pannkaka. :p

Gårdagens fantastiska middag följdes idag upp med riktigt trist Fish & chips på sunkig krog.

Jag laddar om inför morgondagen: vad ska jag äta, tycker ni?

Vill höra allt om osten sen! @Trani
Fick tag på Ultuna Hav som är smaksatt med tång. Mycket god! Nog den bästa av Ultunas ostar. Passade jättefint ihop med flädergelé. En kompis hade gjort egen cashewnötsost med örter, god ihop med päron. Och så hade vi Jeezly som är den bästa veganska hårdosten, även om den inte är något att applådera på en ostbricka. Soprasasso 2013 till - förbaskat gott rödvin!

Har börjat dagen med citronvatten och en smoothie gjord på banan, mango, spirulina och ägg.
Hälsosamt värre! Tänkte ta tag i det där nu.

Kyckling-rester från en beercan chicken och sallad till lunch.

Till middag tänkte jag faktiskt göra tacos. Jag får dock inte äta mjölkprodukter. Så det blir guacamole-liknande jox med fetaost istället för guacamole som det ska vara och riven ost.

Har precis ätit torskrygg i ugn med purjolök, smör, dill och citron. Kokt potatis till och Clausthaler shandy i glaset.

Till lunch åt BARNET och jag plättar gjorda på pinfärska ägg från svärmors höns, så de var extra gula och fina. Och mycket goda! Åts med blåbärssylt.

Tack för beskrivningen @Philosophia! :up: Det lät väldigt gott och enkelt. Jag brukar ju göra "fransk" potatissallad (eller österrikisk som jag brukar vilja kalla den, eftersom det är där jag brukar äta den) med kokt potatis som vänds ner i vinägrett. Det här lät minst lika gott!

Min guacamole är alltid vegansk :up:

Har en vän på middag, hon ska låna min lägenhet medan jag är på Island (flyger imorgon! Jippiyey!). Hon är gluten så vi testade Garants nya glutenfria färskpasta, raviolin. Åts med parmesan, röd pesto, avokadosallad samt underbar caprese. Raviolin fick toppbetyg av henne och ok för mig, men fyllningen var riktigt bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka