Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Znoodels (namnet alltså!!), dvs tunt hyvlad (för jag hade ingen grönsakssvarv - äger folk det?!) zucchini som fått en dusch av kokande vatten istället för pasta, med fetaost, oliver, soltorkade tomater, körsbärstomater och blad. En dressing med citron (skal och saft), mynta och olivolja samt "toskanskt" (säger receptbilden) bröd (nybakat och gjort på surdeg) till. Borde druckit surt vitt vin till, det hade nog gjort sig bra :D istället blev det flädersaft för mig och öl för sambon, inte klockren kombination

Nej, har istället en mandolin jag älskar innerligt med skräckblandad förtjusning.

Picknicklunch på stranden i Åhus, mest ost och kex och frukt. Sedan en jätteglass från Ottos glass i hamnen. På vägen hem svängde vi inom en vän i Kristianstad, de har en prunkande trädgård och jag fick med två enorma salladsplantor hem! Har planterat dem i varsin kruka nu. Blir nog en lätt sallad till middag :D

Dagens lunch: kall nudelsallad utan nudlar, istället massa vitkål.

Middag blev fräst sparris med vitlökssalt, sen pressade jag en lime över. Blandade ihop med lite couscous och fetaostsmulor för utfyllnad, en dutt srirachaaioli till.
Sen furikake över alltihop, vansinnigt gott och som bonus nyttigt.

Znoodels (namnet alltså!!), dvs tunt hyvlad (för jag hade ingen grönsakssvarv - äger folk det?!) zucchini som fått en dusch av kokande vatten istället för pasta, med fetaost, oliver, soltorkade tomater, körsbärstomater och blad. En dressing med citron (skal och saft), mynta och olivolja samt "toskanskt" (säger receptbilden) bröd (nybakat och gjort på surdeg) till. Borde druckit surt vitt vin till, det hade nog gjort sig bra :D istället blev det flädersaft för mig och öl för sambon, inte klockren kombination
Gud, du är så vuxen @Killaloe

Haha det är också ett sätt att se det ;) :D fast jag tänker mig att jag har ett tag kvar tills jag är riktigt vuxen, eftersom jag saknar grönsakssvarv :up:
Det sista visar bara hur vuxen du är, jag vet inte ens vad en grönsakssvarv är :D.

// smyger ut igen

Nä, men det finns gränser för hur nördiga redskap jag har plats för:D
Det får bli stavar och skivor istället. Men har en veggietwister på väg:o
Nähä?! Du måste berätta hur twistern är! Jag inser själv att jag aldrig skulle använda en svarv/twister tillräckligt för att kunna motivera ett sådant inköp men jag försöker ändå liksom intala mig hur många gånger jag kommer vilja göra spiralformade grönsaker OM jag köper en sådan! :D

Nähä?! Du måste berätta hur twistern är! Jag inser själv att jag aldrig skulle använda en svarv/twister tillräckligt för att kunna motivera ett sådant inköp men jag försöker ändå liksom intala mig hur många gånger jag kommer vilja göra spiralformade grönsaker OM jag köper en sådan! :D

Jag har en på väg hem i detta nu. Köpt på Ebay för pinsamt lite pengar. Återstår att se hur den är. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka