Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit på studentmottagning. Helt ok buffé med lite av varje, men inget att skriva hem om. Men hela grejen att tiden har gått och de barn jag har sett växa upp har blivit så vuxna. Perspektiven svindlar lite.

Grannarnas mellanjänta tar studenten nästa vecka (alla barnen är födda när de bott här). Hon är ju bara ett litet barn! För hur gammal är jag annars... :cautious:

Vi åt grillad ryggbiff igår (blev ok men köttet var inget att skriva hem om). Idag blir det diverse på grillen: jätteräkor, torskrygg, kycklingfilé, sparris och svamp. Imorgon bbq-grillad hel kyckling :D

Men inte jätteräkor @athena_arabians :nailbiting:

Här har det blivit en sådär matdag, köpesallad och glass på stranden, sen alldeles för mycket iskaffe som resulterade i akut hunger och några matiga mackor. Strax kommer några vänner över på ost och vin, alla tar med varsin ost och varsin flaska vin så det kan bli kul :D Är lite småhungrig igen så ska försöka hitta på något snabbt ätbart innan de anländer.

Igår fick vi grillade kamrevben och grillad gemsallad(testa om ni inte gjort det.. urgott!) och grillade majskolvar. Till det sallad.

Idag får vi grillad lammrack och potatissallad med vinägrett. Mums!

Men inte jätteräkor @athena_arabians :nailbiting:

Här har det blivit en sådär matdag, köpesallad och glass på stranden, sen alldeles för mycket iskaffe som resulterade i akut hunger och några matiga mackor. Strax kommer några vänner över på ost och vin, alla tar med varsin ost och varsin flaska vin så det kan bli kul :D Är lite småhungrig igen så ska försöka hitta på något snabbt ätbart innan de anländer.

De är certifierade men jag vet att det ändå inte är helt ok. Men de är sabla goda helt enkelt och man kan inte göra allt perfekt. Jag skulle aldrig bjuda någon på dem som har problem med dem.

Allt blev för övrigt jättegott och särbon mer eller mindre inhalerade kycklingfilén :D

Det blev köpmat här också, roastbiff, salladsbarblandning med sockerärtor, spenat, mango. La till glasnudlar och en thai sort of vinegrett men det smakade bra.

@athena_arabians och @VLMF Jag köper också jätteräkor i bland för att de är goda och det finns inget alternativ. Sörjer alltid för att de är certifierade. Ja, jag vet men ändå.

Senast ändrad:
Lustiga matdagar senaste dagarna: inget nämnt och inget glömt. Dagens matdag går väl inte heller till historien... Pga taxitjänst i morse hann vi inte äta frukost. Sedan storhandlade vi och glömde bort att vi hade tänkt äta något innan vi handlade, så på vägen hem körde vi frukost i McDriven. :o Toast och latte. Lunch glömde jag bort att äta och sedan bjöd svärmor på bakelse och kaffe. Efter det stekte vi kycklingburgare kryddade med mycket timjan. Helt okej, men kycklingfrikadellerna för mågra veckor sedan var snäppet vassare. Efter det en sisådär fem liter smörpoppade popcorn. :cool:

Lunch i trädgården. Halstrad fjällröding, stekt nypotatis, gräddfil med gräslök och en färgklick med avocado, mango, nektarin och små tomater. Har lyckats hantera glassuget chockerande länge pga kaloriräknande. Men tröstat mig med lite godis i form av blandade S-märken. Lite gräsklippning och ytterligare träning idag, så skulle det nog finnas utrymme för någon glassutsvävning också. Någon total avvänjning är inte aktuell, bara en lite striktare tilldelning.

Jag lever på jordgubbar, yoghurt, juice och en och annan ostmacka. Igår åt jag tre tuggor köttfärssås med spaghetti också, men det är liksom för varmt för allt.

De grillade kycklingarna blev goda, tom ena superkräsna kissen sa glufs när hon fick smaka (en bit garanterat utan chili :D).

Jag har ätit så mycket att jag vill nog inte äta mer på en vecka minst :p

Jag lever på jordgubbar, yoghurt, juice och en och annan ostmacka. Igår åt jag tre tuggor köttfärssås med spaghetti också, men det är liksom för varmt för allt.

Det blir väldigt ofta naturell yoghurt och bär/frukt som kvällsmat här också. Det fungerar NÄSTAN som glassubstitut. :D I alla fall så är det somrigt och fräscht och gott.

Fantastiska matdagar på Gripsholms Värdshur avslutades med matmisär utanför Arboga på Burger King.

Aldrig mer.

Min mat var äckligt, BARNETS oätlig, PARTNERNS bara oaptitlig. Matsäck is da shit.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka