Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hehe.. kollade min lönespec för juni (eftersom jag redan nu längtar efter lön :cautious:) och tydligen har jobbet dragit för mycket för sjukskrivningen, så jag får tillbaka mellanskillnaden denna månaden. I sådär runda slängar 40% av vad jag brukar få efter skatt. Så inte undra på att jag känt mig extra fattig :cool:
Ska dock hålla mig till skafferidieten ändå, behöver bereda plats i frysen inför första satsen flädersaft!

Sista måltiden i Grekland för den här gången, en skaldjurspasta:

5a3XaGo.jpg

Kul @Killaloe ! Jag har faktiskt bara gjort den med beluga, vad är "små linser"? Typ puyliknande? Men bra att det blev gott oavsett! :)

Idag blev det linsgrytan till lunch, ihop med smörgås med färskost, tomat och basilika. Till middag blev det omelett, vikt till halvmåne med smörstekta kantareller, spenat och parmesan i "fickan". Gjorde en extra till morgondagens lunch. Nästan allt från skafferi och frys :up:

Idag gjorde jag potatissallad med vinägrett med sockerärtor och tomater. Hade i lite dill, vitlök, flytande honung, rosted garlic and pepper, rödlök och cayennepeppar.
Till det hade vi kallskuret i olika sorter.

Efteråt fick vi en rawfood-glass som var riktigt god trots inget onyttigt i. Det var första gången jag testade.
Den gjordes på banan, cocosmjölk och ett mandelsmör jag gjorde.
Ska absolut göra bananglass igen! Jättegott!
Ska testa olika smaksättningar..

Fick ett bisarrt sug efter stuvade makaroner - sagt och gjort: stuvade makaroner (på sojamjölk) med stekt fejkon, sparris och purjolök avnjöts i solen tillsammans med rosévin. Följde upp med en pubrunda och diverse god öl, kommer vakna bakfull för tredje morgonen i rad i morgon... Detta sommardrickande! :arghh:

Jag gjorde en liten pasta igår på rester av räkor och lax som fanns i frysen. Kokade spaghettini och rörde under tiden ihop sagda räkor och lax (som blev över från laxsidan i ugnen jag gjorde förra veckan, med dillgremolata och citron) med lite överbliven turkisk yoghurt, lite överbliven smulad fetaost och lite citronsaft. Lade röran på pastan och toppade med ett par nävar ruccola och lite stenbitsrom som råkade finnas i kylen. Massa citronpeppar över hela kalaset. Gott och framför allt väldigt snabbt. Funkar såklart lika bra med rökt lax eller vad som helst.

Idag käkade jag Potatissallad och kalkonskinka till lunch. Festligt värre när allt är helfabrikat. :p Men, rätt gött ändå.

Middag blir biffar med smak av franska örter, sås på samma kryddblandning, grädde och Kalvfond. Och så ugnsrostade grönsaker. Känns som en vettig fredagsmiddag.

Citron- och vitlöksmarinerade kronärtskockor (bottnar), hoummus, rosmarinkryddad kyckling och sallad med avokado, olika sorters melon, cashewnötter och körsbärstomater var dagens middag. Mycket gott :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka