Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och på temat: katastrofal matdag. God frukost i form av jordgubbar med keso och surdegsfralla med ägg och sallad, men sen gick det utför. Lunch på språng blev ett jätteäpple och en bar("Smiling", vegansk med havssalt och kakao, smakar inte så upphetsande, men innehåller inget skumt, @Petruska , som väl var på jakt efter sånt?) och sen har allt gått i ett tills jag nyss kom hem från ett årsmöte som drog ut på tiden något enormt. Nu, mer död än levande, slevar jag gröt med havremjölk, rivet äpple och rostad salt mandel.

Ganska värdelös matdag, förutom att mackorna har varit på gott bröd. Frukostmackor hemma, ok. Lunch: sallad i studentfiket på jobbet, inget vidare. Middag: fler mackor för det blev så sent.

Imorgon vill jag ha god mat!

Jag hade lätt offrat hälften av potatisen för ett glas vin. (Jag bantar också, låtsas jag. Bantningen består i att jag avstår från croissanter och öl.)

Vin och cappuchino är två skurkar för mig, så jag begränsar mig nu till tre glas vin i veckan och endast bryggkaffe. Det är de tomma kalorier som jag kan jaga.

Jag vill inte dra ner för mycket på maten. Det jag gör på matfronten är att byta till lightprodukter. För första gången på säkert tjugo år så har jag börjat äta mat med sötningsmedel. Det är rätt äckligt, så jag vill inte heller göra det i för stor utsträckning för att få rum med mer vin i min budget. Det är det inte värt.

Idag har jag konsumerat ett av veckans tre glas vin. Dagen har varit minst sagt usel (både mitt betalkort och mitt träningskort är spårlöst försvunna - sannolikt har de hamnat i återvinningen), så direkt när jag kom hem så hällde jag upp ett stort glas vin. Välbehövligt! Till det åt jag rostade potatisar, lövbiff, sallad med pumpakärnor och en kvargröra med chili och vitlök.

Jag kom ut på lunch idag med några gamla kollegor. Åt fried rice med böngroddar, koriander, tofu och stark sås, mycket gott. Åkte buss och köpte med kardemummabulle och kaffe från café, och nu på kvällen blev det rester och Ben&Jerrys-glass. Lyxdag! Men straffas lite i fotsmärta. Men då tänker jag på @Hyacinth och inser att pulversmärta är värre.

Idag har jag konsumerat ett av veckans tre glas vin. Dagen har varit minst sagt usel (både mitt betalkort och mitt träningskort är spårlöst försvunna - sannolikt har de hamnat i återvinningen), så direkt när jag kom hem så hällde jag upp ett stort glas vin. Välbehövligt! Till det åt jag rostade potatisar, lövbiff, sallad med pumpakärnor och en kvargröra med chili och vitlök.

Mitt betalkort och träningskort är nu återfunnet. I badrumsskåpet. 30 sekunder efter att jag hade spärrat kortet. Min sambo hade visst råkat lägga dem där när han städade igår. Jag är inte glad. Jag behöver mer vin!

Mitt betalkort och träningskort är nu återfunnet. I badrumsskåpet. 30 sekunder efter att jag hade spärrat kortet. Min sambo hade visst råkat lägga dem där när han städade igår. Jag är inte glad. Jag behöver mer vin!
Alltså ursäkta mig, men jag har uppfattat din sambo som helt normalkompetent när det gäller sådant som hemmets skötsel. Tyckte hen att badrumsskåpet var en lämpligt plats för tränings- och betalkort?!

Betydligt bättre matdag än igår. Lunchen blev salladsbuffé på kafé, på uteserveringen! Till middag fick jag massor av sparris (partner hade köpt tre buntar om sammanlagt 750 gram till oss två), pasta, parmesanflagor, hackade valnötter och rucola. Plus ett par varv med pepparkvarnen över alltsammans. Nu kaffe och chokladbit.

Alltså ursäkta mig, men jag har uppfattat din sambo som helt normalkompetent när det gäller sådant som hemmets skötsel. Tyckte hen att badrumsskåpet var en lämpligt plats för tränings- och betalkort?!

Även den bäste kan göra misstag, men just nu framstår det som en gåta varför han hade placerat dem där. Det är svårt att av misstag lyfta upp två plastkort, bära dem till badrummat och placera dem bredvid tandborstarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka