Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu går mitt kylskåp nästan inte att stänga, är fullproppat med scandinaviska Tapas-varianter till morgondagens 17 mai party. Återstår att röka räkor i morgon och hoppas på det bästa.

Med benäget ide-bistånd av @Hyacinth , @Petruska och @athena_arabians ser menyn ut som följer:
Inlagda strömmingsflundror, vitlökssill, gubbröra, gravad och rökt lax, blandade chakuterier (salami, lufttorkad skinka, ankpate med cumberlandssås, dillstuvad färskpotatis, brännvinsost, tryfflost och brie, surdegs- och knäckebröd (Siljans).

Äggröra och sallad gör jag i morgon, gästerna kommer 16 så jag har en del tid i morgon fm.
Passande drycker är inhandlade..

Gud så gott det låter! Du har lyckats pricka in allt det bästa Skandinavien har att erbjuda i matväg känns det som :d. Gratulerer med dagen Norge!

Högrevsbrugare med pommes till lunch, valde faktiskt köttvarianten. Perfekt stekt och mycket goda tillbehör. Smärtsam promenad hem 400 meter, alvedon till efterrätt.

Kvarbliven kyckling med sallad på avokado, mangold, salladslök, sparris, gurka och pumpakärnor till lunch. Två äpplen till efterrätt.

Till middag blir det ugnsbakad lax med krydd- och örttäcke, ugnsbakad potatis och sparris. Jag hade gärna tagit ett glas vin till, men jag bantar! :( :down:

Kvarbliven kyckling med sallad på avokado, mangold, salladslök, sparris, gurka och pumpakärnor till lunch. Två äpplen till efterrätt.

Till middag blir det ugnsbakad lax med krydd- och örttäcke, ugnsbakad potatis och sparris. Jag hade gärna tagit ett glas vin till, men jag bantar! :( :down:

Du med? Välkommen i vår sorgliga klubb:D

En extremt ominnesvärd carbonaravariant på färsk pasta idag. Jobbar och orkar inte fixa något seriöst. Det är mycket fysiskt jobb nu så jag tänkte att det är bra att ladda på med lite kolhydrater. Den var så besviksam att jag nog tar lite sojavaniljpudding och mandelbiskvier till efterrätt :meh:

Jag kan för övrigt säga att Alpros vaniljpudding med biskvier är jättegott. Lite lagom som efterrätt på en vardag.

Vill man att det ska bli riktigt gott gör man egna romrussin och skedar över men då börjar vi närma oss helgnivå :p

Jag hade lätt offrat hälften av potatisen för ett glas vin. (Jag bantar också, låtsas jag. Bantningen består i att jag avstår från croissanter och öl.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka