Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har vi ätit mumsiga dumplings.
Jum!

Till frukost vattenmelonsallad, maltrostad granola, kokos, tranbär och Alpro vanilj och blåbär.
Sååå gott!

Jag hackade rosmarin och citronmeliss (båda givetvis egenodlade) över en bit lax och körde in den ugnen. Mixade citronzest, lite olivolja, en skvätt vatten, pressad citron, parmesan och basilikablad (likaledes egenodlade). Sedan stekte jag tre paket sparris och hällde över ovanstående såsgoja när det var klart. Levainbröd till. Mycket gott!

Lunch blev inte sushi på grund av protesterande kollega. Åt sallad, några krutonger, kyckling och lite Västerbotten.
Japp, jag strippade en caesarsallad modell svensk.
Petade glatt bort bacon och ost och fick den utan dressing.

Ikväll blir det fräst vit och grön sparris med salt och citron samt lax. Den RINGMÄRKTE får även potatis och hollandaise till.

Snabblunch på Max på väg hem från stallet, Halloumiburger, crispy fries och slog till med en Diet Coke. Halloumin smakade överraskande fräsht.:d

Middag, vet inte

Alltså. Utsatte foten för en eldsprövning ikväll, middag på en peruansk restaurang här i Malmö. Bussen dit och hem, kan ha gått max 500 meter men hade foten nedåt i två timmar. Den gör så sabla ont nu! Bådar inte gott inför jobb på måndag. Men ändå värt det! Ceviche med havsaborre till förrätt. Perfektion! Lammgryta med bönor och ris till varmrätt, ett glas rött till. Cevichen var helt i klass med den jag ätit i Peru, grytan hade för mycket kött för att vara helt autentisk men det var kanske bra ;) Marsvin fanns dock inte på menyn! (Kanske också bra..)

Äter också vattenmelonsallad till frukost! :d jordgubbar, mango, filéad apelsin och strimlad mynta. Mmmm! Yoghurt som side-dish toppad med mango och massa rostad kokos.

Måste nog lägga till här också: detta är min första frukost. Min second breakfast intas vid elva, och innefattar kaffe, smörgås och mer fruktsallad (och vid behov en bit rulltårta från frysen :d )

Jag har ätit sparris idag! :D

Vi har utländskt besök så jag har stått för lunch och middag idag och alla var väldigt nöjda så jag är lite stolt. Lunchen var en massa svensk mat och bla gubbröran blev väldigt populär :) Middagen blev oxfilé, rödvinssås och ljumma grönsaker med bräckt skinka och parmesan. Jättegod Chateau Bouscassé i glasen :up:

Inför kvällen funderar jag överraskande nog på sparris. Med rostade hasselnötter på. Jag är också sugen på en sallad jag ofta fick i Turkiet. Den smakar ganska exakt som gazpacho, men är en sallad, inte en soppa. Sen är frågan vad jag vill ha mer? Ibland önskar jag nästan att jag tyckte att en blodig köttbit vore livets högsta lycka, för då kunde jag ju enkelt fixa det.

Bihustrun kommer att äta middag med mig och hen är ännu mindre intresserad av blodiga köttbitar än jag, så det vore helt bortkastat.

Jag äter nog också sparris ikväll(igen). Ingen aning om vad jag ska para den med, men det lutar åt fantasifattigt grönsaksplock(som vanligt), några nötter och kanske någon ost. Väldigt vaga planer, alltså.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka