Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gjorde flankstek igår, för första gången. Det blev sanslöst gott, marinerad i limejuice hela dagen och sedan insmetad i sambal oelek och ugnsstekt ovanpå ett gäng kvartade champinjoner, rödlök i klyftor, halverade romanticatomater och grön paprika. En liten sås på turkisk yoghurt och smulad feta till.

Skaldjursbuffé på lokal - löjligt prisvärt, 250 kr per person. Underbara tillbehör, bl.a. algsallad, syrlig äppelvinägrett, surdegsbröd och rostade röd- och gulbetor. Obegränsat med hummer, havskräftor, musslor, krabba och räkor. Kräftorna var nog kokta i saltat vatten och därmed lite för salta, men totalt sett var det ändå en ruskigt trevlig fredagsmiddag!

Skaldjursbuffé på lokal - löjligt prisvärt, 250 kr per person. Underbara tillbehör, bl.a. algsallad, syrlig äppelvinägrett, surdegsbröd och rostade röd- och gulbetor. Obegränsat med hummer, havskräftor, musslor, krabba och räkor. Kräftorna var nog kokta i saltat vatten och därmed lite för salta, men totalt sett var det ändå en ruskigt trevlig fredagsmiddag!

Jag har samma fråga som @VLMF :d :D

Vit och grön lättkokt sparris, en bit lax och sen en gurksallad som säkert hade varit god till sushi eller yakiniku. Äcklig till sparris.
Jag hoppade hollandaisen, BARNET åt desto mer av den.

Lunch intogs tillsammans med en bra bok på hemvägen på sushi yama, en spicy tuna. Så gott!
Sushi och jag kommer synnerligen väl överens.

Jag åt snabbmiddag på anrika Tai Shanghai före teaterbesök ikväll. Kunde inte välja mellan minivårrullar och dumplings så tog båda och struntade därmed i huvudrätt - men åt ett par av sällskapets räkor och lite av hennes ris också...

Förresten så tittade jag in på jobbets AW innan jag åkte till stan då favoritkollegan jobbade sin sista dag, och smakade pyttelite på buffématen - utomordentligt goda papadoms och en mycket fin pulled pork!

Nu hemma och har ätit lite päron- och mjölkchokladglass till en stor kopp Ebony. Snart läggdags, mätt och go och äntligen uppvärmd efter hällregnet på väg in till stan vilket resulterade i att jag var genomblöt in på bara kroppen och fick sitta i de våta kläderna hela teaterbesöket. Det var lite drygt efteråt när det var kallt ute... brrr!

Nu hemma och har ätit lite päron- och mjölkchokladglass

Nu skall jag ta mig lite saffransglass och krypa upp i soffan!:d

Nu tänkte jag ju att jag under min lågkaloriperiod skulle våga mig in på ett litet återbesök i den här tråden. För jag äter ju faktiskt mat fortfarande, bara lite mindre. MEN INTE SÅ OFTA GLASS. :arghh: :cry:

Idag i alla fall nötfärsbiffar med rosépepparsås, bulgur och brysselkål. (Ett paket strawberry cheesecakeglass på det, så hade måltiden varit komplett.)

Hembakade pitabröd, falafel, grön sallad med ärtor/bönor/zucchini, chilisås, kronärtskockskräm, fetaost och picklad rödlök blev dagens middag. Superdåligt recept på falafel som bars föll isär, men så gott ändå ihop med allt annat.

Nu inväntar jag och middagssällskapet efterrätten bestående av hemgjord yoghurtglass med vit choklad och hallon i. Kan bara bli gott :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka