Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hembakade pitabröd, falafel, grön sallad med ärtor/bönor/zucchini, chilisås, kronärtskockskräm, fetaost och picklad rödlök blev dagens middag. Superdåligt recept på falafel som bars föll isär, men så gott ändå ihop med allt annat.

Nu inväntar jag och middagssällskapet efterrätten bestående av hemgjord yoghurtglass med vit choklad och hallon i. Kan bara bli gott :D

Alltså. Allt det lät så jävla ambitiöst. Och GOTT!

Igår kom jag hem vansinnigt sent så det blev ost från Oviken ost (köpt på plats :D) med min egen rabarbermarmelad på kex. Kan ha ätit en gudomlig trippel chokladmousse från Törners konditori också. Eventuellt :o :angel: Det är en mörk chokladganache ovanpå vit- respektive mjölkchokladmousse. Rekommenderas!

Idag ska jag äta mer begränsat (sparris kommer att ingå på något vis) och fortsätta stapla ved för att bli av med chokladkalorierna :D

Igår: Lammfärsbiffar med en massa färska kryddörter i, gröna sojabönor lagade med färsk gurkmeja, lök, vitlök och citronzest. Mycket gott rött vin till.

Idag blir det middag hos mina föräldrar.

Tacos igår - eller ja - tacokryddad färs och mjuka små bröd. Hackad rå lök och gurka, het salsa och egenblandad guacamole till.

Färsen blir beståndsdel i fyllda paprikor till middag ikväll :-)

Åh vad avundsjuk jag blir! :arghh: Jag önskar verkligen att jag kunde äta fyllda paprikor för det är :d

Här blir det nog... wait for it... GRILLAT! :D

Jag saknar ett kikärtstema i tråden. Men här kommer ett bidrag ändå, kikärtsplättar och tzatziki. Min söndagslunch.

VLceXcB.jpg

Ser ut som en ljuvlig chokladorgie! :d

I wish. Men grekiska bakverk är oftast snygga att se på, men bara socker inuti. Typ som Kostas :angel:

Kan du genomskåda ungefär hur plättarna är gjorda och/eller vad de innehåller?

Nä. Men jag kan googla. :D

http://www.visitgreece.gr/en/gastronomy/recipes/pitaroudia_from_rhodes

http://www.dianekochilas.com/chick-pea-fritters-from-rhodes-pitaroudia/

Det är nog till bättre hjälp än jag. :o

Det är mot forumreglerna att skriva om points och kalorier i den här tråden.

Bra! I den här tråden är allt kalorifritt. :up:

Jösses AMALIA:love:

Jag har varit på illdåd och stordåd i skäääääärgår'n.
BARNFRITT och luxuöst. fyra fantastiska damer som inledde med två flaskor rosébubbel, sen rödlökspannacotta med löjrom och champagne.
Som huvudrätt en bit mört, välgrillat kött och tzatziki med rotfrukter och en sallad med lingon samt rioja.
Efterrätt blev vad jag önskade, lingonkolapaj med en sked lätt c-f. Och kanske mer vin och bubbel innan sänggåendet vid 02.30...

Frukost blev tryffelsalami och kaffe i solen. Sen mer kaffe.

Jag är nöjd med allt och snäll igen. Pulversoppsmiddagen var strålande, jag hade lite magknip...

Jösses AMALIA:love:

Jag har varit på illdåd och stordåd i skäääääärgår'n.
BARNFRITT och luxuöst. fyra fantastiska damer som inledde med två flaskor rosébubbel, sen rödlökspannacotta med löjrom och champagne.
Som huvudrätt en bit mört, välgrillat kött och tzatziki med rotfrukter och en sallad med lingon samt rioja.
Efterrätt blev vad jag önskade, lingonkolapaj med en sked lätt c-f. Och kanske mer vin och bubbel innan sänggåendet vid 02.30...

Frukost blev tryffelsalami och kaffe i solen. Sen mer kaffe.

Jag är nöjd med allt och snäll igen. Pulversoppsmiddagen var strålande, jag hade lite magknip...
Åh! Lingonkola! Jag ääälskar tjinuskisås med lingon till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka