Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte lika torrt som pappersmassa - men visst, lite segt.

Tror att produktutvecklarna desperat ville surfa på trenden med semlor som ser ut som en halv special osv för att få viral reklam. :grin:
Ja idag räknas antal delningar och klick som inkomst i produktutvecklarnas värld. En produkt som "det talas om! är värd mycket.

Ja idag räknas antal delningar och klick som inkomst i produktutvecklarnas värld. En produkt som "det talas om! är värd mycket.
Ja precis. Och jag är jättetrött på alla såna konstiga grejer, att medierna fortfarande går på det. Men det ger ju klick i nyhetsmedier också, inte bara i sociala.

Det låter gräsligt!
Den osloresan var i sin helhet en utmaning för smaklökarna. Jag fattar inte varför norsk mat så ofta är så underlig och smaklös. (Eller i alla fall den mat jag serveras i Norge.)

Till exempel torde de väl ha världens bästa torsk. Och så serverar de den ljummen och totalt sönderkokt! :arghh:

Den osloresan var i sin helhet en utmaning för smaklökarna. Jag fattar inte varför norsk mat så ofta är så underlig och smaklös. (Eller i alla fall den mat jag serveras i Norge.)

Till exempel torde de väl ha världens bästa torsk. Och så serverar de den ljummen och totalt sönderkokt! :arghh:
Gud så trist. Inte minst vad det kostar oss att äta där.

Fantastiskt! Du måste rapportera ingrediensblandningen sedan!
Ena fyllningen var en typ av "skagenröra" med tångkaviar, citron och finhackad avokado. Andra fyllningen innehöll skivad sojakorv(!), någon slags chili och fler saker som jag har glömt. Dekorerad med bl a vindruvor. Tårtmakarna tog verkligen fasta på smörgåstårtetraditionen att blanda lite märkliga grejer med majonnäs och toppa med frukt. :D Inte riktigt så jag brukar göra mina men jättegod var den! :up:

:( Det grusar mina förhoppningar om goda middagar när jag åker till Tönsberg på workshop i april. De har två konferensmiddagar inplanerade som kostar runt 600 kr styck. Frågan är om maten kan vara värd det eller om jag bara kommer bli på dåligt humör?

Det går inte att äta maten i Norge. Ok, de kokar inte sönder köttet som de gör i Finland men de är livrädda för salt och peppar. Mer avancerade kryddor än så ska vi inte ens nämna.

Och allt är skitdyrt, jag tror banne mig att man får betala extra för ketchupen på en sketen mackburgare!

Nej, det var väldigt trevligt att ha självhushåll när jag jobbade i Norge :p

Särbon skulle egentligen åkt iväg på jobb idag men det blev inte så så vi fick hastigt och lustigt hitta på middag. Det blir älgkött skuret i kebabstrimlor (jag tror det var ryggbiff), pommes strips, några stackars överblivna potatiskroketter, broccoli (åt mig) och sås. Han får creme fraiche med nedsmält creme bonjour grekisk vitlök, jag får (lätt)creme fraiche smaksatt med het bbq-sås. Köttet kommer att kryddas med konjak, salt och svartpeppar under stekningen.

Det kan finnas fyllda champinjoner där någonstans också.

Vegosushi till lunch. Inte den bästa jag ätit, men jag slapp laga den och algsalladen jag köpte till var bra. Nåt med broccoli och feta till middag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka