Fiskbutik. Riktigt fina var de
Jag hade ätit fiskbullar i hummersås
Moules frites på menyn, BARNET exalterat. Hen älskar musslor. Jag har köpt lite kul öl till och ett skoj dessertvin. Ska bara kreera en dessert.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ska bli bjuden på smörgåstårta ikväll!
Lovar!Fantastiskt! Du måste rapportera ingrediensblandningen sedan!
Tryckt i mig en calzone.
Eller hur! Jag brukade älska det, men nu är det liksom bara dålig översöt choklad? Har min smak utvecklats eller håller jorden på att gå under/chokladen är sämre?Kollat melodifestival med BARNET. Bridgeblandning är inte vad det en gång varit. Känner mig lurad, hånad och försmådd.
Det finns bra calzone och det finns dålig calzone. Den här var medelmåttig. Spara din avundsjuka till något bättre.Jag ar sa super avundsjuk ... en riktig Calzone, som man far i Sverige eller Italien gar inte att fa har. och ibland langtar jag sa efter en.
Jag måste tillägga att Hemmets Journal är en nätresurs som jag tror att många människor missar. Deras recept är alltid jättebra! Ok, de har kanske inte så många recept på de mest exotiska eller vegana rätterna, men de recept de har är alltid alldeles utmärkta i sitt slag. Som nu denna moussaka! Det var andra gången jag lagade den, och jag blev lika nöjd.Det blir moussaka, enligt ett trovärdigt recept. God vän medför vin.
Se upp med ostronen ...Tillbaka efter en vecka i alperna. Maten var sådär, mycket kött i olika former och inte många vegetariska alternativ. Gulaschen provade jag på flera ställen, den var god. Tröttnade på öl efter ett par dagar så sen dracks det mest aperol spritz Men den konstigaste maträtten jag såg (åt icke!) var en slags brödbulle täckt med vaniljsås och vallmofrön. Detta åt österrikarna till lunch.
Nu äter jag frysfynd i en och en halv dag innan det bär av på konferens i Göteborg, Clarion Post i tre dagar.
Hmmm ...
Ja den var jättekonstig! Så konstig att jag blev tvungen att testa.Det där får mig att tro att produktutvecklaren på Leksandsknäcke är desperat alternativt en eller flera bukefalister in disguise! Varmt mjukt knäcke liksom...
Jag tänker mig att knäcket blir nästan som pappersmassa? Och att det kanske tilltalar viss typ av konsumenter, aka nördar som snöar in på udda saker...Ja den var jättekonstig! Så konstig att jag blev tvungen att testa.
Knäckebröd ska vara hårt. Och pizza ska inte smaka knäckebröd. Men fyllningen var oväntat bra!
Inte lika torrt som pappersmassa - men visst, lite segt.Jag tänker mig att knäcket blir nästan som pappersmassa? Och att det kanske tilltalar viss typ av konsumenter, aka nördar som snöar in på udda saker...