Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter här i min ensamhet och äter entrecote med bearnaise och grönsaker och med ett dyrt Côtes du Rhône i glaset. Mannen har proppat sig med godis och är därför inte hungrig och barnen fick vansinnesutbrott om de inte fick äta jordgubbar framför tvn. Tur jag har er!

Vi åt varma mackor till middag i går. :D Med prästost och tomatpuré och antingen rökt kalkon eller serranoskinka. De sistnämnda mackorna blev otippat goda. :up:

I förrgår var sambon och jag på trivselkväll med jobbet. Där bjöds mycket mat i form av kallskuret, sallader, goda ostar, bröd, kex, frukt... Till efterrätt fick vi en oemotståndlig klassiker: egenmonterad marängsviss! :D Det innebar att jag tog glass, mängder med maränger och toppade allt med massor med grädde - två gånger om. :o Utöver det fanns det godis och snacks som jag såklart också försåg mig av.

Det blir moussaka, enligt ett trovärdigt recept. God vän medför vin.
Jag måste tillägga att Hemmets Journal är en nätresurs som jag tror att många människor missar. Deras recept är alltid jättebra! Ok, de har kanske inte så många recept på de mest exotiska eller vegana rätterna, men de recept de har är alltid alldeles utmärkta i sitt slag. Som nu denna moussaka! Det var andra gången jag lagade den, och jag blev lika nöjd.

Jag är övertygad om att deras beskrivningar på tex hur man tillverkar påskkycklingpynt av flörtkulor också är de bästa, om man nu skulle vilja ha tips av det slaget.

mXPnFmz.jpg   shared via imgapp for iOS

AMNSclm.jpg   shared via imgapp for iOS

Hmmm ...

Tillbaka efter en vecka i alperna. Maten var sådär, mycket kött i olika former och inte många vegetariska alternativ. Gulaschen provade jag på flera ställen, den var god. Tröttnade på öl efter ett par dagar så sen dracks det mest aperol spritz :up: Men den konstigaste maträtten jag såg (åt icke!) var en slags brödbulle täckt med vaniljsås och vallmofrön. Detta åt österrikarna till lunch.

Nu äter jag frysfynd i en och en halv dag innan det bär av på konferens i Göteborg, Clarion Post i tre dagar.

Tillbaka efter en vecka i alperna. Maten var sådär, mycket kött i olika former och inte många vegetariska alternativ. Gulaschen provade jag på flera ställen, den var god. Tröttnade på öl efter ett par dagar så sen dracks det mest aperol spritz :up: Men den konstigaste maträtten jag såg (åt icke!) var en slags brödbulle täckt med vaniljsås och vallmofrön. Detta åt österrikarna till lunch.

Nu äter jag frysfynd i en och en halv dag innan det bär av på konferens i Göteborg, Clarion Post i tre dagar.
Se upp med ostronen ...:angel:

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.3013814-darfor-blev-gasterna-magsjuka

:arghh: Det där får mig att tro att produktutvecklaren på Leksandsknäcke är desperat alternativt en eller flera bukefalister in disguise! :o:nailbiting: Varmt mjukt knäcke liksom...:arghh:
Ja den var jättekonstig! Så konstig att jag blev tvungen att testa.

Knäckebröd ska vara hårt. Och pizza ska inte smaka knäckebröd. Men fyllningen var oväntat bra!

Ja den var jättekonstig! Så konstig att jag blev tvungen att testa.

Knäckebröd ska vara hårt. Och pizza ska inte smaka knäckebröd. Men fyllningen var oväntat bra!
Jag tänker mig att knäcket blir nästan som pappersmassa? Och att det kanske tilltalar viss typ av konsumenter, aka nördar som snöar in på udda saker...:)

Jag tänker mig att knäcket blir nästan som pappersmassa? Och att det kanske tilltalar viss typ av konsumenter, aka nördar som snöar in på udda saker...:)
Inte lika torrt som pappersmassa - men visst, lite segt.

Tror att produktutvecklarna desperat ville surfa på trenden med semlor som ser ut som en halv special osv för att få viral reklam. :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka