Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det blev pasta med pesto, chilitomatsås och små seitanbullar. Rosé till. Mycket gott!En kompis kommer hit och skulle ta med sig diverse matvaror så ska vi laga något tillsammans. Trevligt och en smart strategi såhär den 24:e!
@Philosophia: Gillar du stark mat åt thai-hållet? Jag brukar göra en kycklinggryta med kokosmjölk kryddad med saffran, grön currypasta, vitlök och schalottenlök. Den funkar säkert att göra på grädde. Kanske man behöver ha i lite citron för att få mer syra i den.
Edit: Sedan kan man ju iofs göra den så stark man vill, tex gör min moster den rätt snäll för hon gillar inte stark mat.
@Philosophia
Jag tänker att du kan bryta av med något syrligare. Min favoritgryta som ändå innehåller grädde men absolut inte är stabbig, heter Paradisisk räkrätt (första träffen på google )och den innehåller tomat, citron och en skvätt alkohol bland annat. Den smakar inte curry, så ogillar man det gör det inget, gillar man curry ta en star sort/öka mängden.
Till den mängden kyckling kan du lätt dubbla "såsdelen" i receptet och då är du av med 4 dl grädde. Och har sjukt många matlådor...
Curry går tyvärr bort. Mina smaklökar, eller snarare mitt doftsinne, kommer inte överens med curry. Men saffran var en god idé annars. Kanske saffran, lite chili, tomatpuré, schalottenlök och något mer?