Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill man inte bli en hysterika är det BAUTAKUK som gäller.
Se på @Monstermom hur illa det kan bli annars.

Och nej, tråden är för URBALLAD för att jag ska kunna hålla mig härifrån.

No! Don't look at me!
BNdwvUmCMAEfRFX.jpg

Själv åt jag haricots verts stekta med nästan en hel vitlök, mmmm så gott! :d

Nu äter jag bulle och dricker kanelte, nästan vad jag borde göra för att bli mindre bitter. :up:

Jag äter parmesanbitar som jag lagt i en "lag" bestående av balsamicovinäger, några oljor och chili. Det är djävulusiskt gott och jag tänker aldrig mer äta något annat. Bara ibland.

Åh, det låter som mitt favoritsnacks från Ridderheims - parmesanbitar i tjock krämig lag med balsamvinäger och chilibitar. Så sanslöst gott!

Precis som jag misstänkte räckte inte orken till lagande av halloumi masala med cashew-nötter efter en lång arbetsvecka. Hoppas på mer ork på söndag. Tänk så mycket mer motstånd det blir mot att laga nya rätter, även om de verkar hysteriskt goda och enkla, än att laga nåt man redan gjort hundra gånger men inte är sugen på. Skulle exempelvis med enkelhet kunna laga rotsaker i ugn med kummintomatvinägrett vilket är supergott och så, men jag är inte sugen på det. Bah.

Ikväll blir det färdiga revbensspjäll i horisontalläge i soffan. Eventuellt orkar jag torka mig om munnen med en servett, annars gnider jag bara av det värsta på hunden, tänker jag.

Imponerande!! @Anna

Igår var jag på 30-årsfest, maten bestod av massa italienska tapas typ. Värdparet hade gjort en fantastisk focaccia.
Imorgon fyller jag år själv, så hela förmiddagen har jag stått och bakat inför första advents/födelsedagsfika. Har tagit itu med allergivänliga bakverken först, men jisses vad svårt det är att kombinera veganskt och glutenfritt! Pust!

Jag har just ätit kladdkaka med lakrits och saffransglass med honung. Alltså... SÅ gott. Lejonet & Björnen - tror inte att jag har ätit deras glass förut men det kommer jag att göra om!

Är i Varberg över helgen. Har varit på Halländsk bokmässa på Kulturhuset Komedianten - underbart! Bor på Gästis, har alltid velat bo en natt här och särskilt efter att @jarakamandan var här i somras (?) och visade bilder på Facebook... och nu är jag här! 15000 böcker finns i huset... synd att jag bara är här över natten.

Kvällsbuffé ingår i rumspriset, så dit ska jag bege mig om ett tag och se vad som finns att erbjuda. Har endast läst fantastiska recensioner om maten, så jag hoppas på något riktigt gott!

Ikväll blir det lammfärsburgare. Har ätit sanslöst mycket pepparkakor och byggt pepparkakshus med BARNET. Känner mig som en GOD MOR. Imorgon ska jag på Cabaret, glad som en lärka.

Åt middag på en enkel indisk restaurang med vänner. Jag åt onion bhaji till förrätt och fisk i kokos- och currysås som i Goa till huvudrätt. Cobra till. Gott, trevligt och synnerligen prisvärt! Jag älskar att det är så lätt att äta ute gott och enkelt till låg kostnad i Göteborg!

Idag var jag på födelsedagsmiddag (fast troligtvis inte hemma hos @Trani vad jag vet iaf :eek: Hur som, grattis på födelsedagen!) och fick långkokad chili på hjort samt massa tillbehör. Mycket gott! Och sen tårta, jag älskar tårta!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka