Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så söta ni är! Vad skulle jag göra utan er? :heart

74757.gif

Dito här. Alkohol åt trani och en lysande tomte åt petruska när vi ändå håller på.
@Petruska kan säkert få mina fd grannars belysning. Den är vacker så det förslår (tänk er någon som är riktigt inspirerad av amerikanskt julpyntandet men som bara hade råd att köpa två ljusslingor varav båda med lampor i olika färger som blinkar i olika intervaller. Jag, som är en tämligen icke våldsam person, får kämpa emot mina impulser att gå över dit med en röjsåg och smula sönder slingorna när de blinkar som värst på nätterna :down: )

Det blev spenatsoppa igår (spenat, vatten, grönsakskrydda, muskot, mjölk, grädde och maizena). Med kokt ägg.

Idag lammracks med timjan, rosmarin, gul lök och morot. Några minuter för länge i ugnen men supergott ändå :d

Lammracks har en sådan perfekt storlek för min nya mage.

I går crepes med svampstuvning, i dag paj med broccoli/fetaost/soltorkade tomater/oliver. I morgon: marockansk köttgryta med granatäpple och couscous OCH på fredag (?!) - nu jäklar, snackar vi en sällan skådad framförhållning i det Lillgrådiska köket! :D - laxpanna med fänkål och äpple och sannolikt ris.

OCH som "fredagsgrogg" ser jag fram emot en rejäl hutt starkvinsglögg, uppviglad därtill av bland annat denna tråd. :d Till helgen får det bli glass och popcorn, för då är nog min ork och fantasi slut.

Veggobullar, makaroner och ketchup. Rivna morötter. Avböjde mjölken som serverades till.:D

Ätit hos småbarnsföräldrar som givmilt delar med sig mitt i vardagsstressen och hade plats för en till med kort varsel. Riktigt tuff dag och ej kapabel att ordna käket själv. Tur det finns en och annan ängel i min närhet.

Nu soffa och kanske lite läxläsning i arbetsutbyte...

Flera dagar i rad har jag ätit tekaka med leverpastej med smörgåsgurka i, samt tomat, och druckit stora koppar te. Så FANTASTISKT gott att jag sörjer att tomaterna är slut. Imorgon ska jag äta risgrynsgröt till lunch, och på fredag har jag nån idé om att laga nån indisk gryta med cashewnötter, morötter och halloumi. Om jag orkar i fredagskoman.

Testar vegansk gryta på SJ:s snabbtåg. Mikrad i fyra minuter av tågpersonalen. Oväntat gott! Lite komiskt bara att den är tillverkad i Malmö. Snart hemma!

Igår: afrikansk kikärtsgryta med jordnötssmör och strösslade jordnötter uppepå. Basmatiris och vatten.

Lilla barnet åt med god aptit, jag såg ut såhär: :eek:

Stora barnet skrek och sprang iväg när han blev erbjuden ersättningsrätten spaghetti med köttfärssås. Han åt senare en korvmacka. (snart sprutar det Pärsons cognacsmedwurst ur öronen på honom).

Igår: afrikansk kikärtsgryta med jordnötssmör och strösslade jordnötter uppepå. Basmatiris och vatten.

Lilla barnet åt med god aptit, jag såg ut såhär: :eek:

Stora barnet skrek och sprang iväg när han blev erbjuden ersättningsrätten spaghetti med köttfärssås. Han åt senare en korvmacka. (snart sprutar det Pärsons cognacsmedwurst ur öronen på honom).
Det är så befriande att fler än jag har vanartiga barn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka