Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
12269936_579460528874083_67075487_n.jpg

Jag luktar brandrök :D

Enbärslaxen blev jättegod men jag fick för mig att testa att ge den ena biten lite röksmak och det blev riktigt bra det också :up:

Men hjälp vad gott! @athena_arabians
Jag köpte en flaska liquid smoke på affären igår efter allt prat om rök, men är egentligen inte särskilt sugen på att använda den. Särskilt inte efter din bild!

Vi får väl se hur hjärtat blir, jag tror jag varit lite överentusiastisk med rökveden... :cautious: det är många timmar kvar på det :)

Det blev en kul twist på den enbärsgravade laxen att ge den en lätt röksmak. Den fick inte ligga i många minuter och då hade jag lagt på äppel- och enved.

Liquid smoke är användbart så länge man är försiktig med det. Jag brukar använda den när jag gör pulled någonting i ugnen för att få lite bbq-känsla. Man kan också rosta egna nötter och smaksätta med lite liquid smoke, det är väldigt gott.

Och nu måste jag gå och se om jag har några nötter som jag kan röka för att testa :D

Jag åt lunch på Cuckoo's Nest på Radisson Blu Riverside idag. Halstrad röding med "variation på morot" (aldrig hört förut, trodde eventuell språkförbistring men det finns ju recept på nätet) och curry-beurre blanc. Och ett par sparrispotatisar. Fantastiskt gott, verkligen.

Ikväll ska jag göra helstekt kyckling. Funderade på något traditionellt Thanksgivingtillbehör till för att skoja till det, men det som låter mest lockande - green bean casserole - består tydligen av en burk bönor, en burk svampsoppa och en burk stekt lök. Så jag gör nog en egen variation på ämnet. Tänker bönor (burk blir bra), färska champisar och någon god lite krämig sås och parmesan på toppen.

Jag åt lunch på Cuckoo's Nest på Radisson Blu Riverside idag. Halstrad röding med "variation på morot" (aldrig hört förut, trodde eventuell språkförbistring men det finns ju recept på nätet) och curry-beurre blanc. Och ett par sparrispotatisar. Fantastiskt gott, verkligen.

Ikväll ska jag göra helstekt kyckling. Funderade på något traditionellt Thanksgivingtillbehör till för att skoja till det, men det som låter mest lockande - green bean casserole - består tydligen av en burk bönor, en burk svampsoppa och en burk stekt lök. Så jag gör nog en egen variation på ämnet. Tänker bönor (burk blir bra), färska champisar och någon god lite krämig sås och parmesan på toppen.

Färska champinjoner?! O_o Jag säger som någon sa tidigare, är du sjuk?! :cautious:

Dagens middag, citronwaffers (inte något vidare) och After Eight-kopior (förvånansvärt goda och bra att jag slapp vänta tills efter kl 8 för att äta dem! :up: Jag är trött och det regnar på snedden så jag ids inte göra annat än att äta choklad och ligga i soffan..

Ikväll blir det rester, den smått fabulösa lasagnen samt hederligt rödtjut. Ryggskott och utarbetad. Och ska jobba i helgen. Vem kom på deadlines? Och vem tusan bestämde sig för att flytta dem?
Frågan är snarare vem fan som kom på ryggskott. Har haft det en gång och efter två dagar fick jag ett hysteriskt utbrott och slängde saker omkring mig (liggandes i soffan :meh:) för jag stod inte ut. Och då är jag ändå van vid helvetesmensvärk sedan tonåren.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka