Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
PLanerar att besöka Sandgrund i Karlstad. Men: var äter man i Karlstad?
Ät gärna men se upp med vad du dricker! På Sandgrund hade jag en kopiös fylla en gång i min ungdom. Hela kvällen var liksom en utomkroppslig upplevelse, det var som att jag såg mig själv bland en massa folk utifrån. Bland det märkligaste var att jag tyckte mig se Sune Mangs bland allt folket, det var en sån grej jag hade gruvlig fylleågren efter dagen därpå.
Mina kamrater berättade senare att Sune Mangs faktiskt varit där den kvällen.
Vad är du sugen på, lunch eller middag?
Baron har bra tapas. Bröderna Olssons elektriska har vi alltid varit väldigt nöjda med. Samma ägare har även öppnat ett ställe i inre hamn som heter Bazar, lite enklare mat med vällagat, supergoda pizzor men lite haltande servis.
Tack! Det ska vara vällagat och gå att få glutenfritt. Bröderna Olssons är jag pinsamt välbekant med.
Jo; man ska kunna ha med en 8-åring och en bebis också...
Jodå, det vet jag. Vattenfärg är nog svårt att bli full på.Numer är det ju Lars Lerin-museum, så utomkroppslig fylla får man söka annorstädes![]()
Jodå, det vet jag. Vattenfärg är nog svårt att bli full på.
Pröva? Lova att rapportera hur det gick!Man kanske kan röka den?
Pröva? Lova att rapportera hur det gick!![]()
Hm. Jag blev sugen på det därför att det nämndes i mitt fb-flöde. Jag hittade inga trovärdiga recept när jag googlade. Jag rostade generöst med hackade valnötter i torr panna och hällde sen på vitt vin och la i hackad mangold (för att det är lättare att odla än spenat) och rätt mycket hackad persilja. Salt och peppar. Eftersom jag inte gillar grädde så värst, tog jag mycket riven parmesan och sen lite mer vitt vin för lagom såsighet. Gott och MYCKET närande!Vanötssås hur? @Petruska![]()
Just rostningen av valnötterna i torr panna, vill jag varmt rekommendera. Det gjorde mycket för smaken.Låter fullständigt ljuvligt! @Petruska !
Jag såg recept på valnötssoppa nyligen, tror det var Allt om mat. Blev sugen på allt med valnötter!