Tittar in i ditt kök, 17

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Koltrast
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 84 282
Status
Stängd för vidare inlägg.
Inspirerad av mor och dotter Bergenström som råkade prata om salvia i radion när jag körde bil, lagade jag igår bondbönor och sockerärtor (båda egenodlade, bonden i mig BLOMSTRAR) med salsiccia och brynt salviasmör. Jättegod enkel och bondsk, lite italienskt sådär.

PLanerar att besöka Sandgrund i Karlstad. Men: var äter man i Karlstad?

Vad är du sugen på, lunch eller middag?

Baron har bra tapas. Bröderna Olssons elektriska har vi alltid varit väldigt nöjda med. Samma ägare har även öppnat ett ställe i inre hamn som heter Bazar, lite enklare mat med vällagat, supergoda pizzor men lite haltande servis.

Ät gärna men se upp med vad du dricker! På Sandgrund hade jag en kopiös fylla en gång i min ungdom. Hela kvällen var liksom en utomkroppslig upplevelse, det var som att jag såg mig själv bland en massa folk utifrån. Bland det märkligaste var att jag tyckte mig se Sune Mangs bland allt folket, det var en sån grej jag hade gruvlig fylleågren efter dagen därpå.

Mina kamrater berättade senare att Sune Mangs faktiskt varit där den kvällen.

Numer är det ju Lars Lerin-museum, så utomkroppslig fylla får man söka annorstädes:(

Vad är du sugen på, lunch eller middag?

Baron har bra tapas. Bröderna Olssons elektriska har vi alltid varit väldigt nöjda med. Samma ägare har även öppnat ett ställe i inre hamn som heter Bazar, lite enklare mat med vällagat, supergoda pizzor men lite haltande servis.

Tack! Det ska vara vällagat och gå att få glutenfritt. Bröderna Olssons är jag pinsamt välbekant med:D.
Jo; man ska kunna ha med en 8-åring och en bebis också...

Tack! Det ska vara vällagat och gå att få glutenfritt. Bröderna Olssons är jag pinsamt välbekant med:D.
Jo; man ska kunna ha med en 8-åring och en bebis också...

Bazar känns som den mest barnvänliga utav dem. Värmlands museum har helt okej lunchbuffe med. Sen finns de ju stans bästa lekpark utanför till 8-åringen med.

Tärnade ett äpple, en röd lök och en burk med kidneybönor. Kidneybönorna låg i tomatsås så jag räknade med att ingen olja eller vinäger skulle behövas. Gott men lite tufft för magen märkte jag. Åt halva mängden och blev mätt.

Igår hade vi kylskåpsrens vilket resulterade i blomkålsgratäng med laxbiffar och stekt halloumi. Väldigt gott för att vara rester :D

Idag hade vi vänner på besök så då grillade vi hamburgare som alla sen fick bugga ihop efter eget tycke och smak. Sambon hade bakat bröd, klyftpotatisen till var från landet och så hade jag gjort fenomenal hamburgerdressing. Till efterrätt blev det smulpaj med blåbär och kardemumma samt vaniljglass. Resten av sällskapet drack sambons hembrygda öl medans jag drack mousserande pärondryck från IKEA (som var riktigt god!). Nu ligger jag på soffan och äter chokladpraliner som vi fick av gästerna :D

Hm. Jag blev sugen på det därför att det nämndes i mitt fb-flöde. Jag hittade inga trovärdiga recept när jag googlade. Jag rostade generöst med hackade valnötter i torr panna och hällde sen på vitt vin och la i hackad mangold (för att det är lättare att odla än spenat) och rätt mycket hackad persilja. Salt och peppar. Eftersom jag inte gillar grädde så värst, tog jag mycket riven parmesan och sen lite mer vitt vin för lagom såsighet. Gott och MYCKET närande!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
755
Senast: Liten
·
IT & mobiler Jag känner mig helt blåst, men vi får inte igång TV:n i husvagnen med vagnens antenn (dålig mottagning) utan funderar i stället på att...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: Snubbelfot
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med... 53 54 55
Svar
1 098
· Visningar
52 698
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver... 2
Svar
37
· Visningar
2 162
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI