Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Enär det råkar finnas GANSKA MYCKET PAPRIKA i kylen, lagade somliga en stor gulasch-ish. God middag och matlådor till hushållets proletär.
Eureka!
Jag har precis gjort en upptäckt som jag tror kan förändra mitt liv till det bättre.
Undertecknad är tokig i Wasa Husman med brunost () och äter det så fort tillfälle ges! Men nu provade jag att kombinera detta med en annan storfavorit, nämligen inlagd gurka! Varför har jag aldrig gjort det förut?! Fyn bubblan, vad gott det är
! Kan möjligen kategoriseras som en "acquired taste" dock
.
Jag tillbringade mina tonår på Stigs, fast då var det i ett annat hus.Sallad med tzayspett på Stigs Pelikanen.
Storgatan 52? (Kafferepet)Jag tillbringade mina tonår på Stigs, fast då var det i ett annat hus.
Minns inte adressen, men ett sedan mycket länge rivet hus vid ån. (Jag flyttade ca 1982 eller nåt.)Storgatan 52? (Kafferepet)
Stigs Pelikanen öppnade 1992.
Ät gärna men se upp med vad du dricker! På Sandgrund hade jag en kopiös fylla en gång i min ungdom. Hela kvällen var liksom en utomkroppslig upplevelse, det var som att jag såg mig själv bland en massa folk utifrån. Bland det märkligaste var att jag tyckte mig se Sune Mangs bland allt folket, det var en sån grej jag hade gruvlig fylleågren efter dagen därpå.PLanerar att besöka Sandgrund i Karlstad. Men: var äter man i Karlstad?
Här är en variant:Kan man ugnssteka bacon? Köpte ett storpack o det skulle ta evigheter i stekpanna. Tänkte bre ut skivorna på ugnspapper på en plåt?
Värme? Hur lång tid?