Titta vad jag kan!

gadriel

Trådstartare
säger lilla Ofelia ;

offan5.jpg

offan6.jpg

Sv: Titta vad jag kan!

Va duktig! :bow:

Men hur får pippifågeln bollen att vara still i näbbet? Ser lixom halkit ut :D
Eller näbbet kanske lixom hakar sig fast

Så duktig hon är:bow: :love:

Basketkorgen var ju hur gullig som helst också:love:

Haha, men guuud! :bow: :rofl: :bow: :love:

Går det att lära dem sånt? :o :D

Japp, med lite tålamod så ;)

Hon kan snurar runt, vinka, stå på ett ben, sträcka ut vingen, ta i hand och hälsa och hämat grejer till mig på kommando...om hon är på rätt humör förstås men det är hon oftast, hon tycker det är kul :)

Va duktig! :bow:

Men hur får pippifågeln bollen att vara still i näbbet? Ser lixom halkit ut :D
Eller näbbet kanske lixom hakar sig fast

Det är två hål i bollen som hon kan klura in näbben i och få tag ;) Fast hon tapapr den lätt när hon klättrar på stegen, det är det vi jobbar på, inte lätt å hålla koll på en boll när man ska klamrar sig fast ju ;)

Helt fantastiskt! Nu vet jag vad jag ska skaffa för djur nästa gång. :D Eh, vad är hon för något förresten? Vilken art, alltså. ;)

Helt fantastiskt! Nu vet jag vad jag ska skaffa för djur nästa gång. :D Eh, vad är hon för något förresten? Vilken art, alltså. ;)

Hon är en brunhuvad långvingepapegoja, släkt med morhuvad och meyers fast det säga att dom ska vara lite mildare än de båda andra arterna men jag har inget att jämföra med.

Har själv haft en Morhuvad papegoja, Kajsa. En mycket social och trevlig fågel. Tyvärr blev hon dålig och lades in på smådjurssjukhuset där hon avled efter några dagar, endast tre år gammal :cry:

/Linda

Har själv haft en Morhuvad papegoja, Kajsa. En mycket social och trevlig fågel. Tyvärr blev hon dålig och lades in på smådjurssjukhuset där hon avled efter några dagar, endast tre år gammal :cry:

/Linda

Usch va tråkigt :( Skulle verkligen bli himla tomt om ngt sånt hände Ofelia *ryser*

Inte alls roligt när djuren blir sjuka och går bort. Har i allafall nu ett Zebrafinkpar, inte så sociala direkt eftersom de har varandra att pyssla med, men ack så trevliga & lättskötta fåglar. /Linda

Liknande trådar

Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
587
· Visningar
14 359
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 689
Senast: astronaut
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 172
Senast: Efwa
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Ratsit

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar