Titta i skrevet

kolblakkur

Trådstartare
Vår tik har börjat tycka att jag ska inspektera henne skrev. Hon är snart sex månader, en liten hundras, så hon ställer sig i soffan framför mig så att hennes skrev kommer i mitt ansikte. Sedan står hon så, tittar gärna bakåt på mig lite och sedan rakt fram igen. Det verkar som att hon vill att jag ska vara där och glo - men varför? :rofl:

Vår tik har börjat tycka att jag ska inspektera henne skrev. Hon är snart sex månader, en liten hundras, så hon ställer sig i soffan framför mig så att hennes skrev kommer i mitt ansikte. Sedan står hon så, tittar gärna bakåt på mig lite och sedan rakt fram igen. Det verkar som att hon vill att jag ska vara där och glo - men varför? :rofl:

Första löpet?

Är det inte lite tidigt? Och borde hon inte blöda?

/okunnig när det gäller löp :o
Småhundar börjar ofta löpa ganska tidigt. Mina tikar brukar bete sig lite knasigt, nästan som att de löper, när löp närmar sig. Framförallt innan första löpet har det varit mycket sådant, så om inte annat skulle jag gissa på att din tik är på väg att börja löpa. Sedan hur lång tid det är kvar, det går såklart inte att säga. När Ebrah var 10-11 månader trodde jag att hon hade tyst löp, men när hon var 1 år så började hon löpa på riktigt :p

Är det inte lite tidigt? Och borde hon inte blöda?

/okunnig när det gäller löp :o
Nej många mindre raser kan börja löpa då. Min tik löpte första gången när hon var 6,5 månader. De kan börja bete sig lite annorlunda ett par veckor innan de börjar så jag tror det är löp som är på G. Håll utkik efter om vulvan börjar svullna. Det är inte alltid man märker om de blöder om de är duktiga på att hålla rent själva och det förekommer även tysta löp.

"Men guuuuud, hon är ju bara en bebis" känner jag, min lilla tjej växer upp för snabbt :cry: (:D)

Men det förklarar varför hon ibland även vänder sig om och tvättar mig i ansiktet medan jag är där mellan tuttarna och skrevet... är tydligen hennes bebis :D

"Men guuuuud, hon är ju bara en bebis" känner jag, min lilla tjej växer upp för snabbt :cry: (:D)

Men det förklarar varför hon ibland även vänder sig om och tvättar mig i ansiktet medan jag är där mellan tuttarna och skrevet... är tydligen hennes bebis :D
Ja jag vet. Kände precis samma sak, var inte alls beredd på det och ville hon skulle vara bebis ett tag till:love:

Min löpte första gången när hon var 7 mån.

Men jag får inte kolla henne mellan benen vare sig hon löper eller inte. Hon blir skitsur då. :p

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: animalasia
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 321
Senast: Tonto
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 538
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar