S

Silfurfaxi

Nån som har nå bra tips va man ska tänka på nu när man ska tävla i helgen för fösta gången ?? :D
Hur länge brukar ni värma upp ?
och nått bra tips för att få silfur så blank som möjligt ?

skriv bara på vill veta alla era tips om allt man behöver veta :bump:

Sv: Tips

Du känner själv din häst bäst så du vet hur länge du måste värma upp. Jag måste värma upp i max en kvart men min kompis i ungefär en halvtimme.
Se bara till att du får med dej alla papper.
Lycka till!

Okej .. aaa jag måste nog börja packa snart annars så kommer jag att glömma något.
tack :)

blank häst?? du ville ha tips.. din häst är rätt mörk va?? ta jodopax och späd ut den 1del till 20 delar vatten.. fukta en trasa och torka av hästen med det.. han blir spegelblank!!

Okej då får jag vell köpa en till ... de borde gå att köpa på tävlingen :) Luktar det eller ??

Jag brukar ha nummerlappen på den sida som jag tävlar i.
alltså höger om ja tävlar till höger och vänstre om jag tävlar till vänster.

När js tävlar tölt har ja på båda .. eller på den sida som jag går in i.

Okej då får jag vell köpa en till ... de borde gå att köpa på tävlingen :) Luktar det eller ??

man späder ut den väldigt mycket,, jag har aldrig tyckt att den luktar iallafall.. tycker du det så späd lite till... man skall bara ta lite på en trasa o damma av hästen med det typ.. inte dränka dom i det!;)

Okej man får ta å prova det nån gång :) men de var ingen ide att göra de på tävlingen för de ösregnade under hela helgen :(

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 313
Senast: Gunnar
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 009
Senast: Gunnar
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix