V

Vicks

..på vad man kan aktivera en gammal schäfer med. Han orkar inte så mycket längre, så jag efterlyser främst "mindgames". :)

Tomma toarullar, kartonger, mjölkpaket som du lägger nå´t gott i och sen stänger igen.
En trasa som du lägger godis i och sen knyter runt.
Har du en buske kan du sätta Frolic på grenarna och låta hunden leta rätt på dem och plocka av.
Finns olika aktivitetsprylar att köpa, tex en kula med hål i som godis läggs i, sen får hunden på valfritt sätt rulla kulan för att få ut godiset.
Den kräver visserligen lite fysisk aktivitet.
Lär in något trick, tex slicka om munnen.

Söka godis. Släng ut en näve i blåbärsriset eller i högt gräs, så måste hunden kämpa lite.

Lek gömme i skogen en håller i hunden och den andre gömmer sig, det är ju enkelt att göra och kan avpassas i längd om hunden inte orkar springa så mycket. Har man barn brukar de gilla att vara den som gömmer sig!

lite vanlig tävlingslydnad kan var kul det med! eller varför inte träna med targetstick och klicker? skitkul och hundarna blir riktigt ivriga (t o m min lata tik, det säger inte så lite det!)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Hej, Min hund har pormaskar (blackheads) på sin mage och främst på hunden runt/på penis. Är det någon som har tips om hur man bästa tar...
Svar
1
· Visningar
442
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 316
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Jag läser jämt och ständigt i mitt facebookflöde om hundar på rymmen. Inlägg om hundar som springer ensamma lösa mitt i stan eller i...
2
Svar
39
· Visningar
2 455
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Höstföräldrar 2023
  • Autistisk bror