Jag skulle vara hästvakt en vecka åt kompisen vars arabhingst jag red in... Eh... bara så du vet, Tjabo bor ute i höladan. "Tjabo"? Ja, "minigrisen" som följde med, när vi köpte gården. Jag hade skött hästarna där med kompisen tidigare men aldrig sett den "lilla söta grisen"...Instämmer med @IngelaH När det är vår i luften blir många djur kollriga Min lilla inkluderad
Men året runt är det mängder av inlägg i ortens Vart katten tog du vägen-grupp.
Jag tror att djurägare är likvärdigt klantiga och det finns en rejäl lokal variation
Vi hade en gris synlig inne i tätorten för många år sen. Ingen ägare gav sig till känna.
De hade köpt en minigris. Som växte och växte tills mini inte var nån passande beskrivning. Så de öppnade helt enkelt dörren i desperation och lät den gå ut
Döm om min överraskning, när jag en tidig morgon hade vacklat ur sängen i kompisens hus, gick ner i stallet och öppnade logdörrarna för att köra ut två balar hö i hagen och jag står öga mot öga med en gigantisk gris.... vilket förklarar foderhinken som stod utanför... Många människor därute, som är lättlurade och tar det mesta som minigris när de köper present åt sin 40-årige kompis. Men "lille Tjabo" var jättesnäll och älskade att bli skrubbad på ryggen.