Tips sökes (Hyra ut boxar)

Sv: Tips sökes (Hyra ut boxar)

Jag är inte heller examinerad inom bygg utan maskin, men hållfasthetslära och konstruktion ingick där också. Samt att jag har renoverat en hel del genom årens lopp.

Jag skulle aldrig gräva ut ett gammalt betonggolv. Om man har tur och väggarna skulle stå kvar kommer det att ha kostat så mycket att det ändå varit billigare att bygga nytt.

Vad som fascinerar mej allra mest i den här historien är att du är beredd att lägga ner så mycket pengar och så mycket arbete på någon annans egendom.....

Glöm inte kolla med ägaren - med de ombyggnader du tänker göra kan följden bli höjt taxeringsvärde för honom/henne.

Immer

Snuffsan skrev:
Jag skulle aldrig gräva ut ett gammalt betonggolv. Om man har tur och väggarna skulle stå kvar kommer det att ha kostat så mycket att det ändå varit billigare att bygga nytt.
Inom Telecom så är det ju inte sådär väldigt mycket hållfasthetslära, det måste jag ju erkänna.

Men i mitt stall så har jag slängt ut foderbordet och en bit av det gamla betong-golvet. Om golvet inte är armerat och liksom "ligger fritt" inuti byggnaden, så fungerar ju detta.
Men om där finns armeringar som sitter i grundmuren, så är det ju kört, då så kommer ju hela väggarna om man börjar att dra i det hela.
Gamla ladugårdar där golvet liksom har "frusit upp" och spruckit, de brukar man kunna skotta ut golvet ur.

Jag hade en betong-gjutare och grundläggare som fixade golvet och foderbordet i mitt stall.
Så det var inget som jag lät någon utan relevant utbildning ge sig på.
Och mitt golv åkte ut för att det var trasigt och oanvändbart.
Jag skulle aldrig skotta ut ett friskt golv, då så är det enklare att höja taket.

Mitt stall har ponnyhöjd i taket, och om någon senare vill ha in stora hästar så är det ganska så enkelt att höja innertaket.
Om skullen blir 40cm lägre, det märks inte på 4,5m.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 156
Senast: Whoever
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 350
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 033
Anläggning Jag har en stor lada på min gård, där jag har en fundering på att bygga boxar. Jag vill helst bygga själv, dels av kostnadsskäl och dels...
2
Svar
20
· Visningar
2 758
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar