tips,råd från bättre vetande

Sv: tips,råd från bättre vetande

Strongt gjort av dig, och helt rätt. Skönt att höra att ni har en bra uppfödare som också tar sitt ansvar. Klart att självförtroendet får sig en törn men ibland passar man inte ihop helt enkelt, din nuvarande hund behöver kanske en fastare hand, mer aktivering, en mer erfaren förare - därmed inte sagt att du skulle vara en dålig sådan.

Hoppas att det går bra med den nya hunden så att ni får chansen att njuta lite av att vara hundägare också:)

nu vet jag inte om de blir en ny hund, de får vi se. Men om de blir de så har man fått mkt erfarenhet av en hård hund och man vet hur man ska gå tillväga från början. man har lärt sig mkt.

Tack!

känns bra att någon mer än jag varit ute för det. vissa inser nog inte att även djur och människor kan skära sig. (som min sambos mamma bla :mad: ) Jag vet att hunden kommer få de superbra hos sin uppfödare, hon kommer få stanna där. hon kommer få jobba med de hon tkr är roligt, hon kommer bli en skitbra spårhund och få massa bra kritik på utställningarna...men de känns...jag har fäst mig vid hunden och tycker sjukt mkt om henne, trots alla meningsskiljaktigheter och bråk vi haft. Kommer blir tufft men får tänka på hur bra hunden kommer må, för nu mår hon inte bra och hon trivs inte :(

Tack för stödet

Ett starkt beslut tycker jag!

Det är en stor styrka att kunna se när det inte funkar och tänka på hunden. Och dig själv.

Ett tips nu om du köper en ny hund: Kolla i god tid upp kurs i vardagslydnad hos en instruktör som verkar passa er! Och ställ er i kö så att ni får plats! Det var en stor trygghet för mig som förstagångshundägare att få stöd och hjälp från en instruktör i början (och det är det fortfarande när min plutta nu är ett år). Litteratur kan aldrig ersätta verklighet tycker jag även om det är ett bra komplement.

nej, självklart inte. vi va uppskrivna på en kurs som börjar 1 juni. dock är vi inte klara över hurvida vi verkligen vill ha en ny hund så direkt så jag avbokade platsen. tror inte de blir en hund på ett tag. räcker att vara hundvakt till världens sötaste lilla vovve sen :love:

Det kanske blir jättebra med den andra hunden, om ni nu bestämmer att ta den på prov.

Men jag förstår inte på något vis hur du kan skriva att min hund är en handväska, ens på skämt :mad:. han är lika mycket hund som en doberman, bara att han är mindre, har längre päls och mildare temperament. så det så :)

Det kanske blir jättebra med den andra hunden, om ni nu bestämmer att ta den på prov.

Men jag förstår inte på något vis hur du kan skriva att min hund är en handväska, ens på skämt :mad:. han är lika mycket hund som en doberman, bara att han är mindre, har längre päls och mildare temperament. så det så :)

men snälla, de är ett allmänt uttryck för mindre hundar :p jag menar inget illa med de! Du VET att jag tycker elvis är jättesöt!

nästa hund blir nog en liten, de är lättare att ha med sig(handväska),tar mindre plats o lättare att ha med att göra (om man tänker storlek iaf). längtar tills jag får vara hundvakt åt axel :love: underbarare hund finns inte.

Senast ändrad:

Ja dom är väldigt praktiska. men jag skulle dock aldrig tvinga ner elvis i en sån där hundväska :p.

jag vet inte, de är otroligt fina hundar. älskar verkligen deras utseende :love: men små hundar är så jäkla goa :love:

jag vet inte, han är skiiiiitliten :p en liten svart lurvig sak. hmm..ska fråga nästa gång jag träffar henne.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 972
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 717
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 467
Senast: Migo
·
Hundträning Hej, det är såå jobbigt att gå promenader med vår 14-månders retriever och har egentligen alltid vart. Mycket flat i honom. Ja vi har...
Svar
19
· Visningar
5 885
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka