Tips på vårjacka

Mirre

Trådstartare
Letar efter en ny jacka till sonen och behöver lite tips.
Han behöver en som funkar när overallen blir för varm, men det är för kallt för bara tröja. En bra vårjacka helt enkelt. :)

Han har iof ett fleecefodrat regnställ, men kan ju vara kul och inte gå i regnkläder jämt :p Dessutom kommer det mest vara på dagis.
Så tips på en snygg och bra jacka vill vi ha :)

Sv: Tips på vårjacka

Vi har kört på PoPs skaljacka (i år har de visst en ännu lättare variant oxå som komplement, men det är den "vanliga"modellen jag menar). Superbra tycker jag. Ganska dyr , men storlekarna räcker länge p g a bra kardborreband i ärmsluten. Ludvig hade sin 92:a från våren 1½ år till hösten när han var 3, alltså 2 vårar o 2 höstar. Sen kom en vinter (förra vintern) och när förra vårensedan kom kunde han ha 110 i den nya likadana, och den kommer han tveklöst att kunna ha minst både vår o höst i år oxå, kanske längre.

Vill man köpa beggat så finns det dessutom massor av dessa jackor på Blocket o Tradera. Jag köpte den första där (92an) men slog till på en ny i 110.

Rekommenderas varmt!

Vi har softshell jackor till barnen, vindtäta och vattenavvisande. Tycker dom är perfekta var och höst, vi har använt dom väldigt mkt.
(jag och sambon har ocksa sana jackor, ocksa välanvända)

Vi har softshell jackor till barnen, vindtäta och vattenavvisande. Tycker dom är perfekta var och höst, vi har använt dom väldigt mkt.
(jag och sambon har ocksa sana jackor, ocksa välanvända)

Blir inte såna jackor väldigt smutsiga? De verkar annars väldigt sköna.

Mina barn har nu varsin didrikson skaljacka. Köpta begagnade förra våren och var då i nyskick, är i samma fina skick nu.

Har haft fix skaljacka till dottern innan , väldigt prisvärd förutom att fixmärjet på ryggen gick sönder. Påverkade ju inte användningen, men såg lite trist ut.

Har haft villervalla till henne med men den var trist i materialet, sand o sånt fastnade och den blev smutsig och var svår att få helt ren.

Jag har PoP och Ticket to Heaven till mina barn och ar jattenojd med bada. PoP jackorna hade de i tre ar innan de var urvuxna och de sag knappt anvanda ut.

Vi. Har en molokappa, i praktisk sammet. Och en pop skaljacka, som jag inte gillar. Ogillar dragkedjan.

Kanske lite;) men den är hiskeligt snygg, så kunde inte låta bli.
Hade en fin gul villervalla förra året, vill hitta en gul jacka i år igen. Svårt värre.

Får man fråga vad du inte gillade med popjackan? Jag tycker ju att de är toppen så lite nyfiken.

Får man fråga vad du inte gillade med popjackan? Jag tycker ju att de är toppen så lite nyfiken.

Nu var det egentligen inte mig du frågade men jag svarar ändå:D.
Jag har denna säsong övergett pop skalkläder och istället köpt reimas. Varför? Jo för att dem är så himla vida och klumpiga på min tunna nätta 4-åring. Dem är dessutom lite för stela i tyget enligt mig.

Reima däremot var väldigt mjuka och föäljsamma och mer figurära än pop.

Softshelljackor har vi också och gillar dem skarpt. Har köpt på Lindex.

Ja faktiskt att de är höga i halsen, det kan jag hålla med om! Däremot är passformen jättebra till vår kille som varken ärckfarrig eller späd utan ganska så mittemellan.

Vi kan aldrig dra upp dragkedjan, för då går den till näsan. Och nerdragen skaver den på kinden, annars gillar jag dem. Hade velat ha en gul, kanonfin!

Hur gammalt är barnet? Jag tycker de passar bättre nu när han är fyra än när han var riktigt liten

Själv älskar vi Isbjörn of Swedens skaljackor och byxor. :love:

Sonen har ett par i stl 98/104 han hade dom förra våren, sommaren, hösten och kan troligtvis ha dom denna vår oxå. Vi använder oss av hard shell byxorna och jackorna, finns även i light variant på både jacka och byxa.

Vi äger inga regnkläder utan använde endast detta ställ, behövdes aldrig extra regnkläder då de torkade fort trots att sonen ÄLSKAR vatten och gärna simmar runt i vattenpölarna. :D

Nu har dom dessutom kommit ut med stl 110/116 med hög midja, vilket är toppen iaf för vår simmare. ;) Förut var det bara låg midja efter stl 98/104= han blir tvär blöt när han simmar i vattenpölarna.

Finns en del begagnat, dom är dyra både nya och begagnade men har bra andra och tredjehands värde :laugh:

*kl*

Tipsar om att Gneis säljer skalkläder denna våren för första gången (upptäckte det precis själv). Har använt oss av deras vinterkläder två säsongen i rad och dem är kanonbra så förhoppningsvis blir deras skalkläder av samma klass. Blir till att testa ett set trots att vi redan har skalkläder till båda barnen...

Säljs på deras hemsida på nätet så enda nackdelen är att man inte kan klämma och känna innan.

Ja faktiskt att de är höga i halsen, det kan jag hålla med om! Däremot är passformen jättebra till vår kille som varken ärckfarrig eller späd utan ganska så mittemellan.

Vi testade pops Windstopper och den var kort i ryggen och jättevid över kroppen. Dessutom exakt samma färg som på lågpris Windstoppern som jag köpte för ett år sedan :-)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 191
Senast: Juli0a
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 487
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar