Tips på saker att göra på ridbanan.

*tove*

Trådstartare
Rider min systers häst några dagar i veckan och rider då mest ut. Men jag vill ju rida på ridbanan ibland också (det behövs ;) ) , men jag har så dålig fantasi!. Det enda jag kommer på är serpentiner, volter, tempoväxlingar, skänkelvikningar.. Måste väl finnas mer saker att hitta på?

Vore gulligt om nån kunde ge mig lite tips :)
 
Sv: Tips på saker att göra på ridbanan.

Gå in på hippson.se
under ridövningar så är de många bra :)
 
Sv: Tips på saker att göra på ridbanan.

HEJ

Har du inget dressyr program att öva på? Hoppa? Cavaletti?
Öppna, sluta, rygga, tempoväxlingar, halter.
Prova att inte gå på spåret alls under ett helt pass, inte så lätt som man kan tro...
Longera, tömkör, ha hästen lös, ledövningar.... det finns massor att göra, Lycka till!
 
Sv: Tips på saker att göra på ridbanan.

Jag har ibland samma prolem....
hoppa el. cavaletti, fram resp. bakdelsvändningar, öppna, sluta.
Hitta på ett eget dressyrprogram, och försöka göra det bättre varje gång.
Om man sätter högre krav på det man redan brukar göra. Så att man kommer någon vart. Ännu snyggare skänkelvikningar, eller gå långammare och hoppa hindren bättre.

Man kan hitta på vadsomhelst. Men det är väl det som är problemet...
Longera kan an ju alltid göra i paddocken, eller be någon annan longera medan man själv rider.

Hoppas att någon kommer med ett bättre svar än vad jag gjorde....
Skulle vara roligt om jag också fick lite nu övningar att göra, (de kör stora timmerbilar längs vägen, så man är tvungen att rida i paddocken! Annars kan det gå dåligt!)
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 850
Senast: Miiikaela_
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
887
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
518
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp