Tips på prisvärd sele till shettis?

Sv: Tips på prisvärd sele till shettis?

Nej, det köpte jag på Börjes för 88:-

Gjordarna kan du förlänga antingen hos sadelmakare eller med två t.ex. skakelremmar :)

Tror det skulle funka om jag köpte en shettis storlek sedan så gör jag ett hål större på gjorden ^^, Åhh det är så svårtt:rofl: ! Eller så använder jag min egna gjord och kör med resten piffifen!,
Nä! jag kan inte bestämma mig!
Vad är det för storlek på din ponny? Jag köpte shettisstorlek och den är som sagt gränsfall till för liten på min maxade shettis. Bröstan sitter bra på henne, men gjorden har jag på yttersta hålet. Även om man förlänger gjorden så blir ju inte själva däckeln större! Bakselen är också ganska liten, remmen uppe på rumpan hamnar ganska långt bak. Om du tror att din häst är på gränsen till shettisstorlek så kanske ponnystorleken passar bättre?

Masse5.jpg

Blev helt kär i din shettis :love:

Huuu, hur kan någon bli kär i han och hans vinterdräkt! Man ser ju knappt hovarna pga allt hovskägg.

Med det där skägget var han ju hur söt som helst :love:

Jag har nyss beställt ett sele ifrån Bole (stavas?). Väntar hem den. Kan ta några bilder på det när den har kommit. Väldigt prisvärt!

Nu har jag redan fått hem en ny sele, men det vore ändå intressant att se bilder på den du köpt. Den enda bröstsele jag hittar på Boles hemsida är en med fast brösta och utan baksele eller draglinor - väldigt lik den som jag ville byta ut... Menar du att de har andra modeller också?

Fast den är ju inte så bra heller tyvärr.
Pratar du med de som verkligen kan lokselar så är bla dragläderna fel infästa så lokorna dras fel när hästen börjar jobba.
Till det så har man ju en däckel som väl inte är helt bra heller. ;)

så rostad ska DIREKT avbryta köpet..med andra ord. vilken tur att hon eller han gick in här innan den kom.

Puttar upp tråden lite...:) Vill höra vad du tycker om din sele. Är ute efter en bra sele till våran shettis nu när vi har skaffat oss en egen rockard som jag ska sätta svängel på. Tycker att Pfiffs standard eller Hobby verkar intressant och prisvärd...

Sååå, vad tycker du och ffa vad tycker ponnyn om selen?!

Jodå, jag är nöjd med selen. Tyvärr är den på gränsen till för liten. Min ponny är maxad på höjden och ganska... hm... rund om magen :o Men nu när vi fått till riktiga grejer och kommit igång ordentligt med motionen ska det väl kunna ordna till sig :)

Ponnyn verkar nöjd och glad, men det gjorde hon även med "skitselen" :smirk:

Och här kommer ponny och husse i full fart :eek:

Hade dom kul eller? :rofl:

Så nästa gång det blir körträning kommer ni med då :angel::devil:
Kanske skulle pallra mig förbi och beundra lill pållen (och de andra) någon dag) och lämna tillbaka gaffeln :angel:

Ja, gör det! Så får vi beundra eran lille tvåbening också :idea:

Åh, vilken snygg häst. Hoppas min åring kommer likna honom...

Liknande trådar

Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 925
Senast: kolblakkur
·
Körning Har nu skaffat en shettis till min 3½ åriga dotter, och jag tänkte hjälpa till att motionera honom genom att köra honom:) Har tidigare i...
Svar
2
· Visningar
1 419
Senast: Bubbaz
·
Körning Hej! Igår köpte jag en liten rockard och sele till min shettis. Jag har kört en del när jag var yngre och till min förra shettis (som...
Svar
7
· Visningar
1 956
Senast: Ulrika C
·
Körning Nej nu får det vara nog nu ska jag ta tag i detta. ska skaffa en vagn och en sele som passar som handsken till min minishettis hingst...
2
Svar
32
· Visningar
11 153
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar