Sele/vagn till MINI Shettis!!!!!!

Sv: Sele/vagn till MINI Shettis!!!!!!

Ja jag kan inte uttala mig exakt om kvaliten och skillnaden i hållbarhet på läder och nylon, det finns så många olika sorter samt hur man behandlar selen, slitage mm.

Men en lädersele i god kvalite med bra omskötsel håller länge:idea:
Även sämre kvalite på lädret, kan bli fint och hålla länge om man sköter det ordenligt:)

Nylon är ju som det är, nästintill underhållsfritt och starkt. Ända är väll att den lätt kan skadas av vassa föremål och repa upp sig lite.

Sen är smaken som baken;)
Själv älskar jag läder:angel: och jag sköter det noga, så allt blir förvånansvärt mjukt och smidigt:laugh::p

Ang däckel, hör efter om det är järn i, då brukar dom vara stabila...
Det är de väl i dom flesta bra bröstselar om ja inte har fel...

Det är en ganska dyr vagn. Kanske 10000 kr för en ny. Det finns en kille som gör liknade, de brukar säljas på blocket för 7500 kr.. Skall se om jag hittar någon länk.

Det är en ganska dyr vagn. Kanske 10000 kr för en ny. Det finns en kille som gör liknade, de brukar säljas på blocket för 7500 kr.. Skall se om jag hittar någon länk.

Är det de med ekerhjul?
Är det de så mejlade jag många gånger men fick aldrig svar :mad:
Jag köpte mig en annan vagn här genom Buke :D.

Jo, det kan va den :angel:! Du har inte länken kvar? Kanske finns kvar. Men provade du att ringa :o?

Jag mejlade bara tycker inte om att ringa:crazy:
Jag tror inte jag har länken kvar, har precis bytt dator. Ska kolla på min gamla.

okej.
svårt det här.

vet du vart de säljer globus rockaden då?
är den hemskt dålig?
vad är det den kostar?

jag tycker det är så svårt att hitta en bra och billig sele som sen kommer passa/sitta bra?!

finns det ingen här som har mini shettis?

eller kanske vanlig liten shettis?

Ring till dom på jäbrouder så kan hon nog hjälpa dig..

nej vilken gullig....hur hög är din åsna? orkar hon dra den utan problem? kan man köra med den o vända lätt?
ute på ängar och så med eller det funkar bara på grusväg?

visa gärna fler bilder på era små hästar(åsnor) med den utrsutningen ni har och vart den är köpt och vad ni tycker om den.

ursäktar sent svar.. datorhaveri..
Nelly är 93 cm. vagnen väger ju bara 60 kg vilket är som en rockard ungefär så hon har inga som helst problem med att orka dra den. Den är lätt att vända med och vi har t.o.m provat några "maratonhinder" vi satte upp ute på gärdet funkade skapligt.. annars tycker jag den passar bäst till grus och asfalt.

din vagn, kan man sitta 2 brevid varann där framme och 2 där bak eller man en person där fram?

hur mkt orkar en så liten häst som kan dra den? är den för shettis eller?

kan man höja o sänka skaklarna?

en vuxen fram och en bak / en vuxen fram två barn bak / fyra barn.
Den är byggd för minishettis men passar även standardshettis.
Skaklarna är som en båge som sitter fast i vagnen med en bult och är rörliga upp och ner..

vad häftigt, ett häftigt pris med kan jag tänka mig?

vad är det för sele du har?

8.000:- Tycker den är mer än värd pengarna.
Jag använder en billig sele.. Den liknar Pfiff selarna men köpte den hos en tysk försäljare på scandinavium.

puttar upp denna tråden lite...

har letat massor men kan inte hitta en vagn jag gillar riktigt, globus rockarden verkar ju jättevek och skitdåligt men verkar kosta 4300kr med frakt men det tycker jag är dyrt för bara skräp eller. man kan ju sitta 2 i den men håller den ens för det???

och är den godkänd för tävling?

för jag funderar o tänker att om ja ska köpa en dyr vagn(dyrt för mig är 4-6000kr över det finns inte ens att tänka på).
så vill man ju endå kunna tävla med den men de finns kanske inte så billiga vagnar som går att tävla med?

snälla lägga fram förslag om ni vet, men den måste vara lätt och liten och anpassad efter mini shettis.

men sen tänker ja endå, kanske ska ja köpa den vagnen ja vill fast den kostar 6000kr och då ingår inte ens frakten:crazy: och så kan man bara sitta en person i den och den är alltså inte godkänd för tävling då väl?

kan de välta lättare med då?

snälla behöver hjälp, letar dagligen på begagnade de enda som man ens kan funderar på är ju börjes rockarderna men tydligen måste man såga av skaklarna för att de skall bli lagom långa till mini shettis(även i shettis str alltså) och så är de tydligen lite för smala för tävling eller?

snälla hjälp.

sele har ja inte ens kommit till va ja ska ha men gärna så billig som möjligt och helst i bra läder och såklart ingen skitsele. allt ska ingå.
och vill ha en bra däckel så att skakelremmarna inte glider bak eller fram ner på hästen även om man spänt draglinoer + baksele rätt...

hjälp tack...:bow:

Liknande trådar

Körning Jag skulle vilja hitta en enkel men ändå gedigen sele till en Shettis. Selen får gärna vara svart men brun går också bra. En normal...
Svar
9
· Visningar
1 731
Senast: kolblakkur
·
Körning Hej på er kära bukare! Jag hoppas nu hitta någon som är kunnig med selar och vagnar.. Jag har 2 vagnar till min mini, en 4 hjula vagn...
Svar
9
· Visningar
3 269
Senast: urkella
·
Körning Jag undrar vad ni har för selar till era minisar?:) Gärna bilder:) Har börjat köra in kompisens mini men funderar fortsfarande hur...
Svar
1
· Visningar
1 032
Senast: kolblakkur
·
Körning Jag har en liten (ca 88cm) shetlandstjej på 1½ år hemma som jag så smått håller på att vänja vid lite utrustning. Just nu har vi kommit...
Svar
5
· Visningar
2 257
Senast: _L_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama