WaterLily
Trådstartare
Jag och sambon är mitt uppe i köp av ett fritidshus på 35 kvm, med en tillhörande oinredd lokal på cirka 60 kvm. Planen är att utöka bostadsytan med de extra 60 kvm, men vi har lite olika lösningar på planlösningen. Jag har ritat planlösningarna själv i Paint, så det ser lite amatörmässigt ut...
ÖS= öppen spis.
Så här ser originalplanlösningen ut:
Originalplanlösningen
Förslag 1
Förslag 2
Min favorit är nog planlösning förslag 1, eftersom vi då får ett ordentligt stort vardagsrum. Å andra sidan blir badrummet väldigt litet. Det kanske är lite väl stort med två sovrum och ett vardagsrum på 60 kvm?
Vi vill gärna få plats med minst två sovrum, eftersom vi gärna tar emot övernattande vänner. Köket bör gärna bli större, eftersom det är mycket litet i nuläget, och inte rymmer särskilt mycket.
Någon som har några tips eller åsikter angående planlösningarna? Hur skulle ni göra? Jag saknar inspiration!
ÖS= öppen spis.
Så här ser originalplanlösningen ut:
Originalplanlösningen
Förslag 1
Förslag 2
Min favorit är nog planlösning förslag 1, eftersom vi då får ett ordentligt stort vardagsrum. Å andra sidan blir badrummet väldigt litet. Det kanske är lite väl stort med två sovrum och ett vardagsrum på 60 kvm?
Vi vill gärna få plats med minst två sovrum, eftersom vi gärna tar emot övernattande vänner. Köket bör gärna bli större, eftersom det är mycket litet i nuläget, och inte rymmer särskilt mycket.
Någon som har några tips eller åsikter angående planlösningarna? Hur skulle ni göra? Jag saknar inspiration!