Tips på mellanmål till 7 månaders?

T

TheOne

Som rubriken säger.. jag söker tips på mellanmål till min 7 månaders. Vill inte "bara" ge fruktpure, vill ha andra enkla tips!! Just nu får hon gröt eller ersättning som mellanmål, men det är en matglad liten dam så vill gärna testa andra grejer också!! =)
Hittar mest recept från 8 månader... kanske inte är nån fara att använda dom, men vill gärna vänta några veckor till....

Sv: Tips på mellanmål till 7 månaders?

7 eller 8 månader kan nog kvitta, det är mest rekommendationer.

Du kan bre vitt bröd med smör och ost eller leverpastej och ev skära i småbitar, så kan hon peta i sig själv. :)

Vi mixade frukt med yoghurt (turkisk eller grekisk), mkt uppskattat av dottern då hon var i den åldern. Annars har ju nestle tex "Päron och Banan med yoghurt" på burk från 6 månader.

min kille är 6 mån. Han får antingen fruktmos eller fruktpuré blandat med lite turkisk yoghurt.... mumma! Ett tips är att göra stor sats, för det går att frysa in turkisk yoghurt!

min plutt (8mån den 30:e) älskar när man mixar frysta bär (kan oxå varieras i en oändlighet) med yoghurt.. gärna vanilj...
Men en favorit är oxå när man mosar banan och smular ner digestivekex i det..
Hemlagad kräm funkar kanon och mammagrynsgröt med äpplemos...
brukar oxå komplettera med ett rån eller lite macka i små bitar för att trigga att äta själv och även tuggreflexen...
det är bara att rota i kylen/skafferiet och se vad man hittar...
Rivna/mosade morötter med lite äpple i (tex i mixer) är oxå en stor hit...

var inte rädd för att låta dom testa... låt bara bli socker/salt och kryddor så är det ingen fara...

ah, det var ju smart!! ska vi absolut testa! =) gillar när man kan frysa in ;) hur mkt yoghurt har du i förhållande till frukt?

Det är ju en smaksak, jag har inte i så jättemkt eftersom vi precis har börjat med yoghurt och jag vill ha fruktigt men med lite substans. Prova dig fram.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 449
Senast: Lingon
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 573
Senast: iNTOHiMO
·
Hundträning Hej, det är såå jobbigt att gå promenader med vår 14-månders retriever och har egentligen alltid vart. Mycket flat i honom. Ja vi har...
Svar
19
· Visningar
5 829
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka