Tips på marktäckare - hjälp!

Sv: Tips på marktäckare - hjälp!

Nepetan var ett bra tips - tack!
Jag ska dock inte ha den i rosrabatten för jag tycker inte färgen passar riktigt in, men eftersom den trivs i torra lägen så kommer det att bli en snygg kantsättning av ridbanan :idea:
Jag har både lavendel (i ett kryddland) och isop (som efter att ha bott i kryddlandet fick flytta till en egen oas där den får sprida sig som den vill...#&%&%## :devil:ogräs rent ut sagt!) men jag vill inte ha någon av dem ihop med rosorna :o
Rosor + nävor får det bli = mycket färg o form :love:

Sv: Tips på marktäckare - hjälp!

Vår-rapport :)

Ros-kullen har inga blommande blommor än, så bild blir det inte än... ;) men tre olika "köpe-rosor", två vild-rosor och tre olika nävor har hittills blivit planterade (sammanlagt 9 rosor och 5 nävor) - fler nävor ska det bli :D
Jag provade att köpa näva-frön och driva upp dom själv, men det exprimentet har inte varit lyckat :down: ETT frö har grott av de 12 jag satte...:crazy:

Så tack alla som har gett mig tips i denna tråd :up:

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
428
Senast: Unafraid
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 688

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Unghästfasoner?
  • Selenbrist