Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nepetan var ett bra tips - tack!
Jag ska dock inte ha den i rosrabatten för jag tycker inte färgen passar riktigt in, men eftersom den trivs i torra lägen så kommer det att bli en snygg kantsättning av ridbanan
Jag har både lavendel (i ett kryddland) och isop (som efter att ha bott i kryddlandet fick flytta till en egen oas där den får sprida sig som den vill...#&%&%## ogräs rent ut sagt!) men jag vill inte ha någon av dem ihop med rosorna
Rosor + nävor får det bli = mycket färg o form
Ros-kullen har inga blommande blommor än, så bild blir det inte än... men tre olika "köpe-rosor", två vild-rosor och tre olika nävor har hittills blivit planterade (sammanlagt 9 rosor och 5 nävor) - fler nävor ska det bli
Jag provade att köpa näva-frön och driva upp dom själv, men det exprimentet har inte varit lyckat ETT frö har grott av de 12 jag satte...
Trädgård & Växter
Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...