Tips på lådvin

TeamLundVer

Trådstartare
söker ett gott vin på Bag in Box.
Dricker sällan vin (blir oftast cider eller en drink) så jag har inte sp bra koll tyvärr.
Kriterierna är att det ska vara vitt
Tillgängligt på Systembolaget
Och hellre sött än torrt (tänk åt ciderhållet)

Låter som att du ska kolla efter ett Riesling kanske, de är ofta åt det sötare hållet. Fråga personalen, jag har ofta fått bra hjälp på systemet :)

söker ett gott vin på Bag in Box.
Dricker sällan vin (blir oftast cider eller en drink) så jag har inte sp bra koll tyvärr.
Kriterierna är att det ska vara vitt
Tillgängligt på Systembolaget
Och hellre sött än torrt (tänk åt ciderhållet)

Rieslingviner!
Moselland, LM eller liknande... goooott ^^ (ja, jag gillar också söta "lätta" viner :angel:)
och Tre Apor är också gott.

Aha så riesling generellt då?
Jag är urkass på vin :angel:
Ja men alla riesling är inte söta, så kolla på etiketterna och prata med personalen!
Jag är inte heller särskilt bra, jag vet bara vad jag gillar och inte :D

Black tower är förresten ett sött, vitt vin som är väldigt lättdrucket om en egentligen föredrar cider ;)

Det blev ett moselland så får vi se om ett par timmar vad jag tyckte om det. :)

Inhandlade alkoholhaltiga drycker till vårt bröllop för två år sedan och stötte då på ett underbart vitt vin till baren men självklart dracks det upp, kvittot är kastat ovh jag kommer inte ihåg vad det hette. :banghead::arghh:

Det blev ett moselland så får vi se om ett par timmar vad jag tyckte om det. :)

Inhandlade alkoholhaltiga drycker till vårt bröllop för två år sedan och stötte då på ett underbart vitt vin till baren men självklart dracks det upp, kvittot är kastat ovh jag kommer inte ihåg vad det hette. :banghead::arghh:

återkom med recension :) Jag har ett Moselland stående (på flaska dock). På flaska, vet ej vilka som finns på låda, är Moselland, LM, Guntrum, Relax (Riesling), Black Tower och Tre Apor gott.
Har just nu något ekologiskt vitt som väntar på öppning, och som jag hoppas är gott. Enligt beskrivning och de olika "måtten" så borde jag gilla det.

Nu har jag tagit första klunkarna och ja Moselland är ett helt OK vin men inte riktigt i min smak. Det är lite väl surt för min del tyvärr :( så nu står här 3 liter vin som blir bra att bjuda på nästa vecka när jag fyller år :D Jakten fortsätter.

edit: det ä ett Moselland Riesling Kabinett jag köpt

Nu har jag tagit första klunkarna och ja Moselland är ett helt OK vin men inte riktigt i min smak. Det är lite väl surt för min del tyvärr :( så nu står här 3 liter vin som blir bra att bjuda på nästa vecka när jag fyller år :D Jakten fortsätter.

edit: det ä ett Moselland Riesling Kabinett jag köpt
Jag tror på
Black tower
Blue nun
Tr3 apor

i den ordningen :D

Det man kan komma ihåg att tänka på när man köper vin på låda är att titta på tapp-datumet! Ju nyare desto bättre och är det över ett par-tre månader sedan det tappades så är det oftast inte lika gott längre, även om det inte går ut på något år.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 331
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 355
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
23 993
Senast: Otherside
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 684

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka