tips på klippningar...

Ämelie

Trådstartare
tips på hur jag kan klippa hästen, något lite annorlunda skulle jag vilja ha... förra vintern klipptes hon så här, tycker det ser så tråkigt ut så skulle vilja ha förslag på andra "mönster".. gärna bilder :D

pollisarna011.jpg

Sv: tips på klippningar...

jag helklipper min.....alltså hela kroppen utom benen och huvudet. inte så roligt kanske, men det är stilrent

Jag hel klipper mina, så sparar jag någon "grej" på rumpan, typ ruta eller en bokstav eller så.... shettisarna klipper jag även benen på ner till knäna.... hehehe de ser ut som små pudlar då.....jätte söta!!!

Gör 'kanten' vågig eller zickzackmönstrad eller något, eller gör linjerna lite annorlunda bara.

/Alexandra -s om för varje år försöker klippa mindre och mindre. Där ser man vad åldern gör, snart kommer jag väl raka bara en rand under halsen och magen ;) Förra året slapp jag undan och klippa helt och hållet *jippi*

Princefair: jo de är stilrent och blir också snyggast, men har inget behov av att helklippa... utan vill ha kvar över ryggen...

giffan: Jo, shettisar brukar se ut som små pudlar... hmm... ja ett litet mönster på rumpan skulle jag haft, men vad?

Alexandra_W: Du är innne på rätt spår, vill göra linjerna lite annorlunda, men ändå behålla samma sorts klippning...

För det första skulle det se mycket snyggare ut om man klippte "av" benen rätt... INTE SÅDÄR! :crazy: (vem har klippt den??)

Jag brukar klippa hästar och klipper såhär när man vill ha halvklippning (observera hur jag klippt av vid benen och hur det blir mjukare linjer om man klipper halsen såhär):
http://img.photobucket.com/albums/v410/miak/Polly/DSC02259.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v410/miak/Polly/uppstlld2.jpg

Det här är också en variant om man vill göra nåt KUL/extra vid halvklippning:
http://img.photobucket.com/albums/v410/miak/Polly/nyasadeln009.jpg

;)

*tröstkramar*

Förra ägaren klippte min häst, hon rä lite besvärligt att klippa så jag tog hjälp av henne, mycket medveten om att det inte blev snyggt och jag brydde mig inte så mycket heller, men i år vill jag inte ha den fulaste hästen längre... Tack för bilderna, Snygga klippningar! :)

Ja, det är klart... är hästen besvärlig att klippa så kanske det inte är så lätt att få det bra. :crazy:

Lycka till! Hoppas du/ni kan få det snyggare nästa gång! ;)

Vad tråkigt.... men jag har tre busar som är där redan så hon lär ju ha fått lite att göra iaf... *tröstkram*

milly skrev:
Ja, det är klart... är hästen besvärlig att klippa så kanske det inte är så lätt att få det bra. :crazy:

Lycka till! Hoppas du/ni kan få det snyggare nästa gång! ;)

Precis, men det är ju inte så att hon är helt omöjlig, men hon har en del otäcka upplevelser i samband md klippning (de band fast henns ben så hon inte kunde sparka, samt att de var 6män som försökte hålla i henne :cry: :( ) så man får ta det lugnt och försiktigt. men lite snyggare går det nog att få ;)

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
1 964
Senast: fio
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 142
Senast: Gunnar
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama