Tips på Hundras?

Sv: Tips på Hundras?

nej! Skogstrollet tyvärr jag tror inte det!:eek:

Så behöver det ju inte vara, den kan må kass av att vara ensam hela dagarna utan att äta upp huset.

Den kan lika gärna bli apatisk.

Nej men snälla rara, skulle hunden se ledsen ut när matte/husse kommer hem??? Hundar funkar inte så, det är klart dom blir stormförtjusta när dom äntligen slipper ur isoleringen!!! Som hundägare måste vi tänka längre än så!

Blir så trött på alla besserwissers,tänk logiskt!Om du ser en hund ledsen efter ett antal timmar du kommer hem ska du naturligtvis inte vara borta lika länge nästa gång.Om hunden blir glad ser jag inget problem.Men kom ihåg hundar är individer,dom kräver olika saker även om det är samma ras.:D

Hahaha..men nu får du väl ändå ta och ge dig? Hur i allsin dar lyckades du blir hundförare när du inte ens vet ett skvatt om åtminstone grunden i hundens beteende?

Du tror alltså inte att en glad hund när man kommer hem = glad för att matte/husse äntligen är hemma.

Skulle min hund vara ledsen när jag kom hem hade jag oroat mig för min roll som hundägare. Hunden ska väl åtminstone bli glad av att se sin ägare?

I en anna tråd sa du att du var mycket medveten om att hundar var flockdjur. Hur hänger det ihop med det du nyss skrev här?

Jag menar verkligen inte att vara spydig, men jag häpnar över det jag läser inte bara i det här inlägget utan resterande också.

Jag vill bara påminna om att dettta är en tråd där jag sökte förslag på en hundras, INTE en tråd där man kommenterar andras inlägg som inte har med hundraser att göra!

Det är olika från hund till hund. Prova dig fram. Min schäfer när den var vuxen kunde lätt hålla tätt i över 14 timmar(han var aldrig ensam så länge dock) så att de behöver gå ut och kissa är inget problem. Men säkert olika från hund till hund. Huvudsaken är att man aktiverar hunden när man är med den. Hjärngympa är bästa motionen för hundar. Lägg godis under en tallrik så hunden får försöka komma åt den, göm godis ute i gräsmattan eller hemma, träna på olika trix.

Jag menar verkligen inte att vara spydig, men jag häpnar över det jag läser inte bara i det här inlägget utan resterande också.
Alltså vafan!Hundar är sociala djur precis som människan när dom kommuniserar med varandra använder dom kroppen samt ljud från munnen, vad i det förstår du inte.Om en hund i flocken mår dåligt så måste andra få veta det prcis som människor. vi visar med kroppen ifall vi har ont eller är sjuka.:bump:

Liknande trådar

Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
840
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 547
Senast: Tuggben
·
Övr. Hund Min hund har haft problem med magen nu sedan i maj, med perioder av diarré. Veterinären har tagit jättedyra blod- och avföringsprov som...
Svar
7
· Visningar
680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka