Tips på hingst 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare fiarosen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 842

fiarosen

Trådstartare
Har ett sto som är e. lucky light ue.allegro.
ca 160 trevlig lätt modell, fått 2 klass 1 avkommor varav en som nu tävlas med bra resultat i danmark (hoppning).
Stoet har själv tävlat upp till La i både hoppning och dressyr.

Har ni kunninga något bra tips på en hingst som kan matcha hennes stam så jag kan få fram en bra allround avkomma mot hopp?

Senast ändrad:
Sv: Tips på hingst 2008

Hej! jag tycker att du ska ringa till flyinge och höra med dom och berätta om ditt sto och vad du vill ha ut av fölet, så brukar dom kunna fram med ett bra förslag. Det viktigaste för mig när jag betäckte mitt sto för två år sen var att hingsten skulle vara bra i huvudet för mitt sto är väldigt skarpt. Nu vet jag att mamman präglar fölet men man kan ju alltid hoppas på att det blir bättre. Annars har jag ett annat stuteri som tips www.eklunda.com. Där har de sperma från väldigt fina hingstar även en del hingstar live där också..

Lycka till!!!
//Sanna

Sv: Tips på hingst 2008

Hej! jag tycker att du ska ringa till flyinge och höra med dom och berätta om ditt sto och vad du vill ha ut av fölet, så brukar dom kunna fram med ett bra förslag. Det viktigaste för mig när jag betäckte mitt sto för två år sen var att hingsten skulle vara bra i huvudet för mitt sto är väldigt skarpt. Nu vet jag att mamman präglar fölet men man kan ju alltid hoppas på att det blir bättre. Annars har jag ett annat stuteri som tips www.eklunda.com. Där har de sperma från väldigt fina hingstar även en del hingstar live där också..

Lycka till!!!
//Sanna

Man ska bara ha i åtanke att om man ringer en hingsthållare så är det inte osannolikt att de rekomenderar någon av sina egna och då är det ganska utgallarat och inte alls säkert att den perfekta bor på just det stuteriet.
Jag fick lite akut betäcka mitt sto i somras då jag fick jobb en bit bort. Ringde Flyinge, beskrev stoet:riktigt trevliga rörelser, supertrevligt temperament, hoppar bra, minuset var att hon var lite grov och omodern i typen annars snygg, bra storlek. Ville ha en dressyrhingst som var ganska multi, och han skulle ha bra fertilitet eftersom det var sent på säsongen. Rekomendationen var Akribori (med tanke på hans stoantal är det nog fler som fått den rekomendationen). Kändes som hon sa Akribori innan jag pratat färdigt, kan ju vara att det var hennes favorit.. När jag sedan sa att jag tänkt mig lite mer rörlighet kom det andra bud och det var i stort sett alla som kunde lämna en dressyravkomma. Min känsla var att de mer ville sälja än hjälpa till att få fram en speravkomma. Mycket möjligt att andra känt att det var mr vad de förväntat sig. Till saken hör att jag aldrig varit så förtjust i Akribori annat än på pappret (med foto), så det kändes som helt fel för mig.
U

Liknande trådar

Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
682
Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 588
Senast: sorbifolia
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 019
Avel Jag går och funderar lite på vad jag ska välja för hingst till mitt sto till våren. Stoet är import Litauen och hyfsat ok ihopsatt med...
Svar
15
· Visningar
2 396

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka