Tips på en BRA babyvakt

Skruttan

Trådstartare
VIll gärna ha tips på en bra babyvakt.

Har en Topcom Babytalker 1020 som jag tycker är urkass, ställer jag upp känsligheten så brusar föräldraenheten bara - drar jag ned känsligheten lite så hör jag inte sonen. Dessutom har föräldraenheten börja låta med ett knarrande ljud ibland. Och den är mindre en ett år och kanske använda 10 ggr. Nu har sonen börjat somna oftare i vagnen så då får han sova klart i den ute, men vill gärna höra när han vaknar till INNAN det är illvrål...

Så vad har ni använt för babyvakt?

Sv: Tips på en BRA babyvakt

vi har en sådan:

26456110.jpg

vi har haft den i 2 år och den fungerar fortfarande prickfritt, den har dock bara två kanaler vilket i storstan kan vara en nackdel, men vi bor på landet.
inga störningar alls om bebis sover på övervåning och vi är i tvättstugan i källaren ex.alltså den fungerar bra trots tjocka väggar/golv emellan.. jag tycker den är superbra och till rätt pris vi gav 500-600... kommer inte riktigt ihåg. är både adapter samt batteridrift. snål i batteridriften är den oxå.

Vi använder en walkie talkie med vox funktion som är ställbar känslighet på. Billigare (betalade 389 kr för 2 st på C*o* och man har mer användning för den senare när barnen är större och till annat.
Fungerar klockrent, man kan ställa in massa olika kanaler och privatkoder för att andra inte ska hamna på samma kanal. Vilket vi inte orkat bry oss i, så ibland får vi in lite ryska, finska, svenska skidåkare på våran walkie talkie. :D Då är dom i skidbackarna 1½-4 km bort och de går att höra vad dom säger. Den har 5 km räckvidd, liten och behändig i vagnen (vilket många babyvakter inte är, om man inte ska köpa Super nova och några fler som kostar över 1000 kr).

Är uppladdningsbar med dubbel laddare (som en vanlig mobilladdare med dubbla laddare)som är lätt att ta med. Lätt att ha i fickan med bältesclips.

Så jag rekommenderar en walkie talkie helt klart.

Så här ser våra ut.

large_21709363.jpg

Senast ändrad:

En sån här har vi.
Dyrare än de flesta, men skitbra!

Min sambo ville absolut ha en som inte går att lyssna av via t ex skanner/polisradio eller dylikt. Och denna är en sådan.

Låter ju bra. Bor också på landet så det är inga problem med få kanaler. Vad är det för märke/modell?

Det var många finesser på den modellen! :) undrar om de lite enklare doro är lika bra?

Tack för tipset! Det är inget krav från oss, vi bor dessutom på landet så den risken är nog inte så stor här...

det är en philips, tror inte den har ngt speciellt modellnamn. de har en liknande i aventserien.

Det var många finesser på den modellen! :) undrar om de lite enklare doro är lika bra?

Vi hade en av de billigare doro tidigare, kommer inte ihåg vad den hette. Men den spelade godnatt sånger, visade temp o hade nattlampa. Den var usel. Man använde vanliga aa batterier i den 4 st om man inte använde nätadaptern. Använde man batteri så höll de i 1,5 Tim, kunde använda uppladdbingsbara men då var de tvungen att vara några speciella som var svin dyra o svåra att få tag på, fanns endast på nätet. Prövade vanliga laddningsbara men de funkade inte alls.
Sen var babyenheten otymplig, osv. Så vi sålde den, inget jag skulle rekommendera i vagnen men perfekt i rummet.

Så vi köpte våra walkie walkie istället eftersom de var billigare än babyvakterna.. Perfekt när vi sen kör skoter, motorcykel eller åker skidor bara att skaffa headset till. :)

Vi har oxå en sådan här som vi köpt begagnad. Vi är MYCKET nöjda med den och den fungerar perfekt både inne och ute :)

Vi ska nog köpa en Angel Care.

Den fick högsta betyg i den tyska tidskriften "Öko-Test" med låg strålning och mycket bra akustik. Bekanta till oss har den och babyvakten är helt brusfri och man hör minsta pip (så som de har den inställd).

(Tips: i Tyskland kostar den ca 150-160 € kombinerad med andningsalarm och ca 90 e som abra babyvakt. Alltså mycket billigare än i Sverige!)

Obs att det andningsalarmet bara fungerar om bebis sover i egen säng helt fristående från er. Om ni ska samsova fungerar inte det larmet :)

Jag vet, tydligen inte heller om man har en bedside crib (fast det borde bero lite på sängen tycker jag).

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 366
Senast: Madalitso
·
Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
364
Senast: Badger
·
Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 157
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar