Tips på bra nappflaskor

Sv: Tips på bra nappflaskor

Ja, men vad kan det då vara för fel?

Hur ska man skruva åt korken? Ska man göra som på esska flaskorna och skruva åt först och sen lossa lite för att få in lite luft, eller ska man skruva åt helt? Alltså nu pratar jag inte om Ultiventen utan om drink easy.

Det är verkligen skitskumt, jag förstår inte vad vi gör för fel riktigt, men My har uppenbarligen svårt att dricka i den och hälften hamnar på kudden runt henne!

vi hade mam ultivent flaskor. Jag gillar den för att de är rejäla, anti-kolik (vet iofs inte hur bra de är eftersom sonen aldrig haft kolik) och dessutom enkla att göra rena!

Kanske att X är för stor för henne?

Alltså det jag undrade är om ni bytt ut dinappen ( alltså köpt egna och bytt eller om ni använder den som man får till ).
Drink easy är utrustad med liten ventil/plupp som ska förhindra vakum ( fick jag höra ) men byter man till en dinapp man köper i affären så är nog inte "pluppen" på för dom dinappar som vi haft till ultiventen saknar plupp/hål.

Ni kanske ska prova med 3:ans dinapp ?

Alltså, den som kom med drink easy var väl en nr 3? Den använde vi första gången, men sen har vi förvisso kört med ultiventnappar tror jag, trodde inte det var någon skillnad eftersom de ser likadana ut. Hon har alltid X när hon dricker i ultivent så jag antog att det skulle vara samma med denna flaskan... Kan man köpa de dinapparna i vanliga mataffären?

Ja man kan köpa dom i större ICA butiker iaf, men som sagt då är det ultivent och inte drink easy så dom saknar "pluppen".

Prova använd den nappen ni fick till flaskan och se om det blir någon skillnad. Ella dricker med 3:an och det fungerar bra, blir inte trögt att suga alls för henne.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 158
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 588
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka